سردار مهدی انصاری روزشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: پلیس کهگیلویه و بویراحمد با توجه به قرار گرفتن در آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشائی مدارس ، طرح ارتقای امنیت در اطراف مراکز آموزشی این استان را اجرا می کند.
وی افزود: در سال تحصیلی جدید پلیس به‌ صورت محسوس و نامحسوس برای افزایش ضریب امنیت دانش آموزان در اطراف مدارس فعالیت خواهد کرد و ماموران انتظامی این استان آمادگی لازم برای ایجاد نظم و امنیت و روان‌سازی‌ ترافیک را دارند.
فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: با قانونمندی رانندگان ، حضور پررنگ و هدفمند پلیس و رعایت هنجارهای ترافیکی جاده های درون شهری ایمن و کم خطری در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به نقش مهم والدین در پیشگیری از حوادث ترافیکی برای دانش آموزان در مسیر منزل تا مدرسه و بالعکس گفت: والدین همکاری لازم را با مسئولان مدارس در انتخاب سرویس های ویژه نقل و انتقال دانش آموزان داشته باشند و پلیس راهنمایی و رانندگی برابر وظایف ذاتی خود علاوه بر انتظام بخشی به عبور و مرور ساماندهی سرویس های مدارس را نیز با جدیت پیگیری می کند.
انصاری تاکید کرد که والدین و دانش آموزان همکاری لازم را با مأموران راهنمائی و رانندگی مستقر در تقاطع ها و میادین، مقابل مدارس، گشتی ها و ... برای داشتن رفت و آمد سالم و امن داشته باشند.
وی بیان کرد: رانندگان خودروها هنگام تعطیلی مدارس، از توقف دوبله و چند لایه در مقابل مدارس اجتناب کنند تا مشکلات عبور و مرور در معابر برای سایر شهروندان بوجود نیاید و خانواده ها توجه داشته باشند که هرگونه اعمال خلاف مقررات آنان و رانندگان سرویس مدارس موجب بدآموزی و پایبند نماندن دانش آموزان به قوانین و مقررات می شود.
فرمانده انتظامی استان ادامه داد: علاوه بر گشت‌های انتظامی، واحد اطلاعات کلانتری‌ها و دیگر پلیس‌های تخصصی نیز به‌صورت نامحسوس در اطراف مدارس و محل عبور دانش‌آموزان حضور دارند و با افرادی که برای دانش آموزان مزاحمت ایجاد کنند، برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.
سردار انصاری تصریح کرد که مرکز فوریت‌های پلیسی در مهرماه با اولویت ایجاد امنیت مدارس فعالیت خواهد کرد و مردم در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در اطراف مدارس می‌توانند با پلیس 110 تماس بگیرند.
کهگیلویه و بویراحمد دارای افزون بر 150 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم است.
این تعداد دانش اموز ،سال تحصیلی جدید را از امروز شنبه در نزدیک به 3هزار مدرسه آغاز کردند.
خبرنگار و انتشار دهنده : مسعود علیزاده
1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.