رئیس دانشگاه یاسوج در آستانه سال تحصیلی جدید در جمع معاونین، مدیران ، روسای دانشکده ها و مدیران گروه های آموزشی این دانشگاه گفت: بودجه پژوهشی دانشگاه یاسوج در سه سال گذشته سه برابر افزایش یافت و سهم بودجه پژوهشی از بودجه دانشگاه به عدد 17/5 درصد رسیده است .
دکتر محمود رضا رحیمی بدون اشاره به رقم بودجه پژوهشی دانشگاه یاسوج تاکید کرد که این عدد در مقایسه با دانشگاه های همتراز و یا بالاتر کم نظیر و دانشگاه را در حوزه پژوهشی برجسته کرده است.
به گفته وی ،فعالیت های علمی و پژوهشی اعضای هیأت علمی و دانشجویان به دانشگاه در کسب افتخارات کمک شایانی کرده است.
رحیمی گفت: افزایش تعداد مراکز رشد دانشگاه از 8 واحد به 33 واحد در سال های اخیر از امتیازات حوزه پژوهشی دانشگاه است که باید با ارتقای این مراکز به شرکت های دانش تبدیل شوند.
پارسال تفاهم نامه همکاری در بخش های مکانیک و ریاضی بین دو دانشگاه فلورانس ایتالیا و یاسوج با هدف ایجاد ارتباط بهتر و موثر برای شناخت ظرفیت‌های هر دو دانشگاه، برگزاری سخنرانی های علمی و معرفی توانمندی ها و ظرفیت های استان منعقد شد.
محققان دانشگاه فلورانس ایتالیا پس از بازدید از دانشگاه یاسوج ، استانداردهای کارهای پژوهشی در این دانشگاه را در حد استانداردهای اروپا و جهان ارزیابی کردند.
رحیمی ادامه داد :دانشگاه یاسوج در حوزه ایجاد فضاهای آموزشی و آزمایشگاهی در آینده نزدیک به وضعیت مطلوبی خواهد رسید که این مسأله به ارتقای شاخص های کیفی دانشگاه کمک می کند.
وی گفت: تجهیزات آزمایشگاهی و پژوهشی با سال های پیش قابل مقایسه نیست و در بسته جدید حمایتی، حمایت از پژوهشگرانی که در جبهه تحقیق فعالیت می کنند در اولویت خواهد بود.
رئیس دانشگاه یاسوج حمایت از اساتیدی که در پژوهش های بین المللی فعالیت دارند را مهم خواند و تاکید کرد کسانی که درگیر فعالیت های بین المللی شونداز امتیازات ویژه ای در مصوبات هیأت امنا برخوردار خواهند بود.
رحیمی گفت: بین المللی کردن دانشگاه و حوزه های آموزشی با توجه به تجهیز دانشگاه به سیستم ویدیو کنفرانس، امکان همکاری با اکثر دانشگاههای مطرح دنیا و جذب دانشجویان خارجی را فراهم کرده است و از این ظرفیت باید به بهترین شکل ممکن بهره برداری کرد.
وی تاکید کرد که مجموع فعالیت های دانشگاه یاسوج نشان می دهد که این مرکز آموزش عالی در آینده نزدیک به عنوان دانشگاه پیشرو در بخش دانشگاه های الکترونیک کشور مطرح شود.
براساس اعلام مرکز منطقه‎ای اطلاع‎رسانی علوم، فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، براساس داده‎های منتشر شده از طرف پایگاه طلایه‎داران علم تامسون رویترز، دو عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج ، دکتر مهراورنگ قائدی و دکتر اردشیر شکرالهی، در زمره «یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان» قرار گرفته‎اند.
امتیاز دانشگاه یاسوج در رتبه‎بندی پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC)، در چهار سال گذشته همواره از تعدادی از دانشگاه‎های جامع مراکز استان­ شامل دانشگاه‎های لرستان، خلیج فارس، علامه طباطبایی، قم، گلستان، هرمزگان و بجنورد بالاتر بوده است.
این دانشگاه در سال تحصیلی 93-92 با پیشی گرفتن از دانشگاه‎های شهرکرد، بیرجند، علوم­پایه زنجان و بین‎المللی امام­خمینی (ره)، از رتبه 32 به رتبه 28 ارتقا یافته و در سال تحصیلی 94-93 با پیشی گرفتن از دانشگاه‎های محقق اردبیلی، کردستان و شهید مدنی آذربایجان، در بین 63 دانشگاه جامع وزارت علوم، رتبه 24 را کسب کرده است.
طبق گزارش پایگاه طلایه‏داران علم تامسون رویترز، که براساس تعداد استنادهای طی 10 سال گذشته کل تولیدات علمی، ارائه شده است، دانشگاه یاسوج، جزء یک درصد دانشگاه‏‌های برتر جهان از لحاظ اثرگذاری بوده است.
بر اساس گزارش جشنواره‎های فناوری نانو، دانشگاه یاسوج در دهمین دوره این جشنواره، رتبه 18 کشور را کسب کرده است. در این جشنواره دکتر مهراورنگ قائدی عضو هیئت علمی این دانشگاه، موفق به کسب رتبه پنجم محققان برتر کشور در حوزه فناوری نانو شد.
در بیست و چهارمین سمینار شیمی تجزیه انجمن شیمی ایران هم لوح سپاس شیمیدان جوان و برجسته کشور به «مهراورنگ قائدی» عضو هیأت علمی دانشگاه یاسوج اهدا شد.
همچنین وجود دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه مادر استان، نقش تعیین کننده‎ای در ارتقا سطح دانش عمومی جامعه در این استان داشته است.
در سال تحصیلی 95-96، 274 دانشجوی دکتری، 1171 دانشجوی کارشناسی ارشد، 4303 دانشجوی کارشناسی، 215 دانشجوی کاردانی و در مجموع، 5963 دانشجو در دانشگاه یاسوج مشغول به تحصیل بودند.
خبرنگار: مسعود علیزاده ** انتشار: مسعود علیزاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.