فرماندار شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد از ناعادلانه بودن اعتبارات و امکانات آموزشی و پرورشی این شهرستان نسبت به سایر شهرستان های دیگر استان انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری بویراحمد،"سیدمحمدکاظم نظری" در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با گلایه از بی‌توجهی برخی‌مسئولان برای توزیع اعتبارات و امکانات، اظهار داشت: توزیع اعتبارات و امکانات با توجه به نفوذ و قدرت دیگران نابخشودنی است.

 وی گفت: درحالی که فرزندان ما در برخی از مدارس یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از امکانات اولیه آموزشی مثل میز و صندلی بی‌بهره‌اند، بسیاری از بودجه‌ها به برخی از نهادها واگذار می‌شود که هیچگونه پاسخگویی برای هزینه کرد آن بخش از بودجه ندارند و این آسیبی جدی بر توزیع عادلانه اعتبارات است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود توزیع بودجه های فرهنگی را مناسب ندانست و خاطرنشان کرد: ما در قبال تمام دانش‌آموزانی که امروز برای ثبت نام و ادامه تحصیل مشکل دارند، مسئول هستیم.

نظری با اشاره به اهمیت و رابطه آموزش وپرورش با توسعه،تصریح کرد: در همه کشورهای توسعه یافته آموزش وپرورش از اهمیت بالایی برخوردار است بنابر این در این زمینه ما هم باید این بحث را در اولویت قرار دهیم و زیرساخت های لازم را فراهم کنیم.

وی بازدید از مدارس را یکی از برنامه‌های خوب آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد عنوان و ابراز امیدواری کرد با شروع مهرماه شورای آموزش وپرورش شهرستان بصورت گروهی و برنامه‌ریزی شده از برخی مدارس که بیشترین مشکلات آموزشی را دارند، بازدید داشته باشند.

فرماندار بویراحمد گفت: با شروع فصل مدارس وظیفه‌داریم فضایی شاد و با نشاط برای دانش‌آموزان در مدارس آماده کنیم.

رئیس‌شورای آموزش و پرورش شهرستان از ضرورت ساماندهی سرویس‌های مدارس در آستانه آغاز سال تحصیلی خبر داد و ادامه داد: ملزم شدن مدارس به استفاده از خودروهای مجاز همچنین بررسی‌صلاحیت رانندگان و جلوگیری از فعالیت خودروهای غیرمجاز جهت ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس باید در دستور کار آموزش وپرورش بویراحمد قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.