مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی کهگیلویه و بویراحمد از آزادی 43 زندانی جرائم غیرعمد این استان در جشن آزادی زندانیان خبرداد.

" اسماعیل جمیاری" به ایلنا در یاسوج گفت: با همکاری خیرین و ستاد دیه در کهگیلویه و بویراحمد، 43 زندانی این استان که مرتکب جرائم غیرعمد مانند بدهکاری شده بودند از زندان آزاد شدند.

وی افزود: به برکت روزهای پایانی ماه مبارک ذی الحجه تعداد ۴۳ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با مبلغی بالغ بر ۷۵۰ میلیون تومان از طریق منابع ستاد دیه و کمک های انجام گرفته توسط نیکوکاران در برنامه تلویزیونی ماه عسل آزاد و به کانون گرم خانواده خود و جامعه بازخواهند گشت.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ماه مبارک رمضان امسال و با ابتکار ریاست سازمان زندانها و همکاری و همراهی صدا و سیمای جمهوری اسلامی و برنامه تلویزیونی ماه عسل، فراخوان عمومی جهت جذب کمک های مردمی انجام گرفت که از این محل و تاکنون در سه مرحله ۶۵۰ میلیون تومان به زندانهای استان جهت آزادسازی زندانیان بدهکار کمک شده است.

جمیاری با تشریح وضعیت کنونی زندانیان جرائم غیرعمد در زندان های کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: هم اکنون بیش از ۴۰۰ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان وجود دارد که لازم است تا آحاد مردم و مسؤلان حساب کار زندانیان جرائم غیرعمد را از دیگر زندانیان جدا بدانند چرا که این افراد ، بدهکار غیر بزهکار بوده که می‌توان با تمهیدات خاصی برای آزادی آنان بر نامه ریزی کرده و آمار زندان‌ها را کاهش داد.

نائب رئیس ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمار بالای زندانیان جرائم غیر عمد استان که به نسبت جمعیت زندانیان تناسب ندارد، اظهارداشت: توجه به خانواده زندانیان و تأمین معیشت آنان، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و همچنین مساعدت در اخذ تسهیلات و ایجاد اشتغال برای زندانیان آزاد شده از مهمترین برنامه های حمایتی سازمان زندان‌ها بوده که خوشبختانه در این خصوص توفیقات خوبی در زندان‌های استان حاصل شده است.

جمیاری گفت: سازمان زندان‌ها با نگهداری و مراقبت از زندانیان و متعدیان به حقوق مردم‌همگام با دیگر نهادهای امنیتی و انتظامی در ایجاد آسایش و آرامش جامعه سهیم بوده و مشارکت فعال دارد.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد از همه افراد حقیقی و حقوقی، خیرین و نیکوکاران هم استانی دعوت کرد تا ستاد مردمی دیه را در تأمین منابع مالی جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد آبرومند و نیازمند یاری رسانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.