به گزارش ایرنا، پژمان نیک اقبالی روز دوشنبه در آیین افتتاح مدرسه 6 کلاسه خیرساز مادوان بویراحمد اظهار داشت: همچنین خیران ظرف چهار سال گذشته افزون بر 200 میلیارد ریال مدرسه را در قالب تعهدات خود در جشنواره های خیرین مدرسه ساز ،تحویل آموزش و پرورش استان داده اند.
وی ابراز داشت: در این مدت همچنین افزون بر 25 میلیارد ریال مدارس پیش ساخته توسط خیرین تحویل آموزش و پرورش استان داده شده است.
وی گفت: خیرین در طول سه جشنواره از سال های 93 تا 96 افزون بر 600 میلیارد ریال برای ساخت فضاهای آموزشی در استان تعهد کرده اند.
وی ابراز داشت: این در حالی است که مجموع تعهد خیران در جشنواره خیرین مدرسه ساز در سال 92 کمتر از 23 میلیارد ریال بود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: یکهزار و 136 میلیارد ریال برای توسعه، تجهیز و نوسازی زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی این استان دردولت یازدهم هزینه شده است.
وی ادامه داد: این اعتبار برای ساخت، تجهیز و استاندارد سازی سامانه های گرمایشی و سرمایشی مدارس، ساخت مساجد، نمازخانه‌های مدارس، فضاهای ورزشی و اصلاح انشعاب های آب، برق و گاز کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید هزینه شده است.
وی گفت: این میزان اعتبار از محل بودجه های ملی و استانی و کمک های خیران نیکوکار تأمین و برای بهبود فضای آموزشی این استان جذب شد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: 201 مدرسه با 602 کلاس درس در دولت تدبیر و امید در این استان ساخته شده است.
وی اعتبار هزینه شده برای ساخت این تعداد مدرسه را 760 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: این تعداد مدرسه بیش از 87 هزار متر مربع مساحت دارد.
وی از استاندارد سازی وسایل گرمایشی 314 مدرسه در قالب یکهزار و 800 کلاس درس در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد با 141 میلیارد ریال اعتبار در دولت تدبیر و امید خبر داد.
در این آیین مدرسه 6کلاسه ابتدایی مادوان بویراحمد به همت بانک آینده کشور در زمینی به مساحت 2 هزار و 100 مترمربع و با اعتباری افزون بر 12 میلیارد ریال افتتاح شد.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده مسعود علیزاده
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.