جعفر گوهرگانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان اعتبار هزینه شده برای این تعداد طرح افزون بر یک هزار میلیارد ریال بوده است.
وی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها بیش از 9 هزار هکتار از زمین‌های دیم در سطح استان به روش‌های نوین آبیاری مجهز و تبدیل به آبی شدند.
وی بیان کرد: بیش از 30 هزار هکتار از زمین‌های دیم در سطح استان با توجه به ارزیابی‌های انجام شده ظرفیت و قابلیت تبدیل شدن به آبی را دارند.
گوهرگانی ابراز داشت: بر اساس برنامه زمانبندی این میزان زمین دیم باید در یک دوره کمتر از 10 سال تبدیل به آبی شوند.
وی همچنین یادآور شد که در طول چهار سال گذشته افزون بر 20 طرح راکد پمپاژ آب کشاورزی در مناطق مختلف استان به بهره برداری رسیده که افزون بر 900 میلیارد ریال برای این طرح‌ها هزینه شده است.
گوهرگانی ادامه داد: پمپاژ آب کشاورزی در مناطق آبلش لنده، مختار بویراحمد، چالموره و چاه تلخ شهرستان باشت، چاه‌های آهکی روستاهای دیل و آرو در گچساران و سادات محمودی رودشتی در شهرستان دنا در کنار اجرای کانال‌های انتقال آب کشاورزی از مهمترین طرح‌های عمرانی نیمه تمام و راکدی بوده که در طول چهار سال دولت تدبیر و امید در این استان تکمیل شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح پمپاژ آب در بیش از 850 هکتار از زمین‌های دیم مختار بویراحمد نمونه‌ای بارز از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد است.
وی تأکید کرد: با بهره برداری از این طرح حدود 500 کشاورز و بهره دار از مزایای آن برخوردار شده‌اند که در سال زراعی جاری و با کشت محصول لوبیا سرمایه‌ای افزون بر 160 میلیارد ریال برای این بهره برداران به ارمغان آورده است.
استان کهگیلویه و بویراحمد یک درصد مساحت ایران را در اختیار دارد و جمعیت آن طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95 بیش از 713 هزار نفر است.
کهگیلویه و بویراحمد 160 هزار هکتار زمین‌ کشاورزی دارد.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.