به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج به مناسبت دهه ولایت و امامت اظهار داشت: اجرای برنامه‌های متنوع مذهبی و فرهنگی به مناسبت دهه ولایت و امامت در برخی بقاع متبرکه این استان توسط اداره کل اوقاف استان پیش بینی شده است.
وی افزود: مهم‌ترین این برنامه‌ها شامل محافل انس با قرآن، آیین‌های سخنرانی با موضوع غدیرخم، غبارروبی حرم امامزاده شاه حسن (ع) و حرم امامزاده شاه مختار (ع) بویراحمد و قبور شهدای مجاور آنها، همایش بانوان ولایی، همایش‌های ولایت و بصیرت، تجلیل از مادر و همسر «ستار اورنگ» به عنوان تنها شهید مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد و برگزاری جشن در روز عید غدیرخم به همراه راه اندازی کاروان شادی و حمل پرچم‌هایی با مضامین ولایت و امامت و سردادن شعارهای ولایی در حرم امامزاده شاه مختار (ع) بویراحمد است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این اداره کل در تمامی مناسبت‌های دینی اقدام به برگزاری برنامه‌های متنوع مذهبی و فرهنگی در بقاع متبرکه استان می‌کند در حالی که با کمبود اعتبار نیز مواجه است.
حجت الاسلام جنتی پور عنوان کرد: انتظار می‌رود که دیگر نهادهای فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد نیز در چنین مناسبت‌هایی بیش از پیش فعالیت داشته باشند.
وی با تبریک عید غدیرخم، ابراز داشت: این عید روز تکمیل دین مبین اسلام است و از اعیاد مهم شیعیان جهان به شمار می‌رود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسأله غدیر امتداد اسلام ناب محمدی (ص) بوده و جزء معتبرترین وقایع تاریخ اسلام است.
حجت الاسلام جنتی پور اظهار داشت: دشمنان درصدد کمرنگ کردن مسأله غدیر هستند زیرا دین مبین اسلام و مذهب تشیع را مانع دستیابی به منافع و اهداف شوم خود در منطقه خاورمیانه می‌دانند.
وی افزود: بخش عمده‌ای از گرفتاری‌های کنونی جهان اسلام نتیجه درک نشدن صحیح مسأله غدیر و انحراف از مسیر ولایت و امامت توسط برخی مسلمانان است.
حجت الاسلام جنتی پور بیان کرد: هرگونه جمع آوری کمک نقدی یا غیرنقدی برای بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد بدون هماهنگی با مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان ممنوع بوده و نوعی کلاهبرداری است.
وی عنوان کرد: با چنین مواردی برخورد قضایی خواهد شد و انتظار می‌رود که مردم کهگیلویه و بویراحمد نیز مراقب بوده و در صورت مشاهده این افراد مراتب را به مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اطلاع دهند.
حجت الاسلام جنتی پور ابراز داشت: برخی افراد سودجو از اعتقادات مذهبی و ارادت مردم ولایتمدار کهگیلویه و بویراحمد نسبت به امامزادگان در راستای جمع آوری کمک نقدی یا غیرنقدی برای بقاع متبرکه استان سوء استفاده می‌کنند.
عید قربان تا عید غدیرخم هر سال مصادف با 10 تا 18 ذیحجه به نام دهه ولایت و امامت نام‌گذاری شده است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
<a href='http://.' target=_blank >.</a>
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.