به گزارش ایرنا، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: نصب و راه‌اندازی 39 ایستگاه «بی. تی. اس» با قابلیت نسل سه و چهار و 25 سایت نسل 2 و توسعه نسل‌های 2، 3 و 4 و شبکه ثابت نسل 4 از مهمترین طرح‌های افتتاحی در حوزه ارتباطات سیار، مخابرات و حوزه‌های زیرساختی بوده است.
جواد غلامپور تصریح کرد: اجرای 16 کیلومتر فیبر نوری، تجمیع مرکز دیتا، کنترل کافوی شبکه به تعداد 88 دستگاه، راه اندازی پست بانک در مناطق سرآسیاب و یوسفی شهرستان بهمئی و راه اندازی شرکت پستمن از دیگر طرح‌های مهم افتتاحی در این استان با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات بوده است.

** اشتغالزایی رویکرد مهم وزارت ارتباطات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در جمع خبرنگاران یکی از رویکردهای اساسی این وزارتخانه را اشتغالزایی دانست و گفت: راهکار تحقق این مهم نیز به اعتماد و تقویت بخش خصوصی به معنای واقعی استوار است.
آذری جهرمی تأکید کرد: ‌اینک سهم اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات در کشور کمتر از 2 دهم درصد است که بر اساس هدف‌گذاری این رقم تا پایان دولت دوازدهم باید به بالای یک ونیم درصد برسد.
وی اتصال بیش از 90 درصد روستاهای کشور به شبکه تلفن همراه، تلفن ثابت و اینترنت را از دیگر اولویت‌های مهم این وزارتخانه در دولت دوازدهم ذکر کرد.
آذری جهرمی تأکید کرد: هم‌اینک بیش از 23 هزار روستا از مجموع 34 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور به اینترنت پرسرعت متصل هستند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که از شب گذشته وارد کهگیلویه و بویراحمد شده علاوه بر بهره‌برداری از طرح‌های حوزه زیرساختی و مخابراتی در استان چند طرح کشاورزی و گلخانه‌ای با سرمایه‌گذاری افزون بر 50 میلیارد ریال را نیز افتتاح کرد.
شرکت در نشست شورای اداری و دیدار با مدیران و فعالان بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه آذری جهرمی به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.