به گزارش ایرنا محمد جواد آذری جهرمی چهارشنبه شب در گفت و گوی زنده تلویزیونی با شبکه استانی دنا کهگیلویه و بویراحمد افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده مشکل خطوط تلفن‌های همراه و ثابت و اینترنت 36 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور در دولت دوازدهم رفع می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت توسعه ارتباطات در مناطق روستایی برای تحقق توسعه متوازن بیان کرد: رفع مشکل ارتباطات موردتوجه جدی دولت است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد شغل در بخش فن‌آوری اطلاعات در بازار بین الملل اولویت دولت است که راهبرد دولت دوازدهم ایجاد سه تا پنج شرکت ایرانی در بازارهای بین المللی است.
وی بیان کرد: ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز این شرکت‌ها و نظارت بر نحوه عملکرد آنها وظیفه دولت است.
آذری جهرمی عنوان کرد: 23 هزار روستای کشور در دولت یازدهم به اینترنت متصل شد.
وی از 2 برابر شدن شهرهای زیر پوشش نسل چهارم اینترنت در دولت یازدهم در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
نسل چهارم، یک راه‌حل جامع بر مبنای «آی. پی» برای انتقال صدا، تصویر و داده استفاده می‌کند و بر پایه اصل «هرجا و هر زمان» داده‌ها را با سرعتی بسیار بالاتر از نسل‌های قبل در اختیار کاربر قرار می‌دهد و از لحاظ تکنیکی در نگاه ساده سرعت بارگذاری و بارگیری نسبت به نسل‌های قبل بسیار بالاتر است. (ویکی پدیا)
آذری جهرمی تعداد شهرهای بهره‌مند از نسل چهارم اینترنت در کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای سال قبل را هفت شهر ذکر کرد و افزود: هم‌اکنون تعداد 14 زیرپوشش نسل چهارم هستند.
وی افزود: سه شهر باقیمانده سرفاریاب، لوداب و چیتاب نیز براساس برنامه ریزی از این خدمات بهره‌مند خواهند شد.
آذری جهرمی بیان کرد: در ابتدای دولت یازدهم 82 هزار نفر به اینترنت در کهگیلویه و بویراحمد به اینترنت دسترسی داشتند درحالی‌که هم‌اکنون این آمار به 370 هزار نفر رسیده که معادل 50 درصد از جمعیت این استان است.
وی عنوان کرد: ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی برای توسعه صنعت گردشگری یکی از برنامه مهم سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد است.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.