بهمن آزادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جذب سرمایه گذار برای احداث این مرکز فرهنگی با هدف توسعه گردشگری عشایری در برنامه امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
وی اظهار کرد: خانه فرهنگ عشایر با زیرساخت هایی مانند سالن نمایش، میدان اسب سواری، سوئیت های اقامتی و تمام امکانات مورد نیاز گردشگران در کهگیلویه و بویراحمد نیازی برای بهره وری از ظرفیت های گردشگری عشایر در راستای ایجاد فرصت های شغلی است.
معاون اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد اعتبار مورد نیاز این طرح را 400 میلیارد ریال برآورد کرد.
آزادی از راه اندازی تورهای گردشگری مناطق عشایری در شهر یاسوج خبر داد و گفت: راه اندازی چنین تورهایی در دیگر مناطق این استان از دیگر برنامه های امور عشایر است.
وی ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در مناطق عشایری بویراحمد و کهگیلویه رایادآور شد و تصریح کرد که توسعه این زیرساخت ها زیربنای رونق گردشگری عشایر است.
وی طبیعت بکر، آداب و رسوم محلی و مردم شناسی مانند پوشش لباس محلی، غذاهای سنتی، آواها و نواها و رسوم زیبای ایام مختلف سال را از جاذبه های منحصر به فرد گردشگری در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.
عشایر استان 35 درصد صنایع‌دستی شامل 10 هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش کهگیلویه و بویراحمد را تولید می‌کند.
12 درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب 21 هزار خانوار با جمعیتی معادل 70 هزار نفر عشایر هستند.
هشت ایل بومی و سه ایل غیربومی با 13 زیست‌بوم در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشاردهنده:حسینعلی راشکی
8143/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.