وزیر صنعت دولت‌دوازدهم تاکیدکرد: باید برای سرمایه‌گذاران در مناطق محروم انگیزه ایجاد کرد و البته این از سیاست‌های اساسی دولت است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، محمد شریعتمداری در نشست مشترک شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: دنبال صفر کردن نرخ تورم نیستیم که این مساله ممکن است عواقبی را نیز به‌دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت‌دوازدهم برای کاهش نرخ تورم تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد، اظهارداشت: اکنون دنبال صفر کردن نرخ تورم نبوده زیراکه ممکن است سبب ناامیدی سرمایه‌گذاران و کندی بازار تولید شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم وضعیت کنونی آمارهای جهانی بازار کسب و کار ایران را فاجعه‌آمیز خواند و خاطرنشان کرد: رتبه 120 دنیا در این بخش برای ایران یک فاجعه است.

شریعتمداری گفت: رتبه ادراک و فساد در شفافیت بین‌المللی از 144 به 132 رسیده‌ایم که این رتبه برای ما اگرچه بهتر شده اما فاجعه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در دولت گذشته تجارت و صنعت را کنار هم نشاندیم اما سازگاری ایجاد نکردیم، اظهارکرد: ارتباط تنگاتنگ صنعت و تجارت است که می‌تواند کشور را توسعه دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم از محدود بودن اتصال به زنجیره ارزش جهانی ایران هم خبرداد و یادآور شد: ما در بازار خودرو تفاهم کردیم تغییرات خودرو را با فرانسه مشترک انجام بدهیم. باید مشارکت با شرکت‌های خارجی در دستورکار قرار بگیرد و مسایل زیست‌محیطی را نیز باید رعایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در صنایع تولیدی روستایی در کشور عقب هستیم، خاطرنشان کرد: متولی ویژه ایجاد صنایع تولیدی روستایی در وزارت صنعت راه‌اندازی می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از سال 46 به بعد نگاه ما به تولید صنعت نگاه داخلی بوده، یادآور شد: باید سطح توان تولید را ارتقا داده و به بازارهای جهانی وصل شویم.

شریعتمداری گفت: شرکت‌های ایندرو و آندرو باید کنار ما بارها را بردارند که اگر برندارند مشکلات حل نخواهد شد و قطعا دفاتر آنها در مناطق محرومی چون کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه قصد نداریم رقیب بخش خصوصی شویم، ادامه داد: تمام بار وزارتخانه را کوچک خواهیم کرد تا بخش خصوصی توانمندتر شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با وضعیت کنونی نمی‌توان کشور را اداره کرد و باید کارها را به اهلش واگذار کنیم.

شریعتمداری تاکید کرد: دولت و وزارت‌صنعت نیازی به شرکت‌های خصولتی ندارند. ما برابر برخی که بخواهند سوء‌استفاده کنند اگر شاهرگ‌مان هم زده شود ایستادگی می‌کنیم و عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

وی گفت: 20 هزار میلیارد تومان از سوی دولت در اختیار صنعت قرار می‌گیرد و منعی برای سرمایه‌گذاران در حوزه اعتباری وجود نخواهد داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: باید به بانک‌های خصوصی فشار بیاوریم تا با سرمایه‌گذاران همکاری لازم را داشته و معنایی ندارد پول مردم جمع و مشارکتی برای رفع مشکلات همین مردم صورت نگیرد.

شریعتمداری تاکید کرد: یک تیم تخصصی برای وضعیت کنونی معادن در کهگیلویه و بویراحمد به‌زودی اعزام  خواهند شد و به‌طور حتم موانع و مشکلات کنونی بررسی می‌شود.

وی گفت: حاضریم نظام صنفی کشاورزی را در کشور راه‌اندازی کنیم تا تکلیف مردم در این حوزه مشخص شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.