انصاری گفت: متاسفانه در حوزه فساد وضعیت خوبی نداریم و حق خود مردم به مردم فروخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمشید انصاری با ذکر خاطره‌ای از دوران شهید رجایی اظهار داشت: کشور به مدیرانی نیاز دارد که از تلنگر دشمن نهراسند.

انصاری در جمع مدیران کهگیلویه و بویراحمد در سالن کنعانی یاسوج گفت: شهید رجایی معتقد بود که مدیرانی باید در دولت بکار گمارده شوند که تحمل پتک خوردن از دوست داشته باشند و از تلنگر دشمن نترسند.
 
وی با بیان اینکه شهید رجایی و باهنر حق زیادی بر گردن این انقلاب دارند, خاطرنشان کرد: ما نتوانستیم خلا مدیرانی چون شهید بهشتی, رجایی و باهنر را در حوزه مدیریتی پر بکنیم.
 
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی در کشور افزود: ظلم هایی فراوانی به شهید بهشتی شد و این ظلم ها بیشتر از ناحیه برخی داخلی‌ها بود نه مخالفان انقلاب ما.
 
وی گفت: هدف ما از برگزاری جشنواره شهید رجایی تقدیر از حکمرانان خوب دولتی است.
 
انصاری با بیان باید بدنبال حکمرانی خوب در عرصه‌های بین المللی باشیم, یادآور شد: با معیارهای بین‌المللی در برخورد با فساد فاصله‌های زیادی داریم.
 
وی مقدمه قانون اساسی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: در مقدمه قانون اساسی آمده که دولت باید نقش راهگشایی را با استقرار حکمرانی خوب بعهده بگیرد.
 
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی در کشور گفت: هدف ما ازبرگزاری جشنواره شهید رجایی تقدیر از حکمرانان خوب دولتی است.
 
انصاری با بیان باید بدنبال حکمرانی خوب در عرصه های بین المللی باشیم, یادآور شد: با معیارهای بین المللی در برخورد با فساد فاصله‌های زیادی داریم.
 
وی با اشاره به اهمیت گذاشتن به وقت در دستگاه‌های دولتی, ادامه داد: متاسفانه در کشور ما هم به این مقوله ابتدایی اهمیت نمی دهیم و انتظار داریم مثل کشورهای پیشرفته باشیم.
 
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی در کشور گفت: آدم های قانونی و منظمی چون شهید بهشتی داشته‌ایم و اکنون آنان را در معیارهای اداری و چابکی‌ها فراموش کرده و بدنبال معیارهای دیگری هستیم.
 
انصاری با بیان اینکه دوره مدیریتی افرادی چون ما سر آمده است, اظهارداشت: از سر بد حادثه به اینجا آمده و اکنون باید مدیریت‌ها را برای جوانان امروزی و آینده کشور واگذار و انتخاب کنیم.
 
وی گفت: متوسط سن مدیریت کشور اکنون 48 سال است که براساس برنامه ششم باید سن مدیریت ها را هشت سال جوان‌تر بکنیم.
 
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی در کشور با اشاره به میدان دادن زنان در مسئولیت‌های اداری, ادامه داد: کمتر از 10 درصد زنان در میدان های مدیریتی حضور دارند.
 
انصاری افزود: حضور زنان در مسوولیت های مدیریتی منظم تر از اقایان است و جز آن دسته افرادی هستیم که موافق حضورزنان در ورزشگاهها هستم.
 
وی گفت: من معتقدم حضور زنان در ورزشگاه‌ها می تواند از ناهنجاری ها جلوگیری کند و جو ورزشگاه‌ها را تغییر دهند.
 
معاون رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی در کشور بابیان اینکه براساس دستور ریاست جمهوری باید مدیریت های زنان را تا پایان دولت دوازدهم به 30 درصد برسانیم, ادامه داد: واگذاری این مسئولیت‌ها نیازمند عزم همگانی و انجام امور فرهنگی است.
 
انصاری گفت: متاسفانه در حوزه فساد وضعیت خوبی نداریم و حق خود مردم به مردم فروخته می‌شود.
 
وی با اشاره به برخی مصادیق فساد در دستگاه‌های دولتی, اظهارداشت: متاسفانه امروز بدون آشنا پیدا کردن کارهای اداری به جلو نمی رود و این شایسته نظام اداری ما نیست.
 
معاون رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی در کشور افزود: پرونده های کلان فساد اقتصادی بدلیل بی مراقبتی و بی توجهی از سطوح مدیریتی پایین دست است.
 
انصاری باخواندن پیامک هایی که برای تلفن همراه وی ارسال شده است, اصریح کرد: فساد در کشور عریان شده بگونه‌ای که در تغییر مشخصات شناسنامه‌ای هم وعده می دهند.
 
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی در کشور گفت: رعایت حقوق شهروندان در نظام اداری ضروری و اصلا نظام اداری برای همین حقوق شکل گرفته است .
 
انصاری بابیان اینکه نظام اداری باید بگونه ای باشد که نیازی به آشنا بازی نباشد, ادامه داد: اصلاح نظام اداری سهل ممتنع است.
 
وی افزود: اجرای برنامه اصلاح نظام اداری به سادگی میسور نبوده و نیازمند همراهی و عزم جدی تمامی مسئولان و کارشناسان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.