روز 29 اردیبهشت زمانی که انتخابات پنجم شورای شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد با استقبال گسترده مواجه شد و وقتی این استقبال در بسیاری از شعب اخذ رای به تنش‌هایی نیز کشیده می‌شد کسی فکر نمی‌کرد تنش های روز اخذ رای به اولین روز کاری این شورا نیز کشیده شود.

به‌گزارش ایلنا از یاسوج، با مشخص‌شدن نتایج پنجمین دوره از انتخابات‌شورای اسلامی‌شهر یاسوج، نشست‌های مستمری بین منتخبین برگزار تا به یک نتیجه واحد قبل از برگزاری مراسم تحلیف راجع به انتخاب هیات رئیسه و شهردار جدید برسند.

92 روز از مشخص‌شدن اعضای شورای پنجم شهر یاسوج گذشت و منتخبین در این روزها نتوانستند هیات رئیسه و شهردار را انتخاب کنند.

شدت انشقاق در اردوگاه شورای پنجم یاسوج امروز یکم شهریورماه 1396 در آئین تحلیف آنان نمایان شد بگونه‌ای که 2 منتخب اول و منتخب چهارم در این آئین شرکت نکردند تا به آنچه که خود آنها بر آن تاکید می‌کنند، پایبند باشند.

" فرشاد نگین تاجی"، منتخب اول، استاد اصلاح طلب دانشگاه، جوان خوش آتیه ای که از هم اکنون باید وی را در لباس نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی آینده هم دید.

کسب 16 هزار و 776 رای ماخوذه و اختلاف شش هزار و 400 رایی وی با نفر دوم که اتفاقا از هم طایفه ایهای خودش است را باید موفقیتی برای این منتخب دانست.

برخی معتقدند که امکان تکرار رای " دکتر نگین تاجی " همیشه خندان در هیچ دوره ای میسور نیست جز به دست خود " فرشاد".

نگین تاجی که شاید لقب مهربان ترین نامزد انتخابات پنجم شورای اسلامی را بتوان به وی داد معتقدست برای انتخاب هیئت رئیسه و شهردار آینده یاسوج براساس اصول کارشناسی و آیتم های توسعه ای تلاش نمود نه نگاههای قبیله ای و عشیره ای.

منتخب دوم پنجمین دوره از انتخابات که تجربه شورای اسلامی شهر یاسوج را درکارنامه خود دارد "محمدرحیم دهراب پوردولت آبادی " است که این بار نیز محبوب مردم شهرش شد.

کسب 10 هزار و 282 رای ماخوذه اگرچه فاصله زیادی با آرای ماخوذه نگین تاجی داشت اما همین آراء نشان داد که دهرابپور همچنان چهره خوشنام دیارش است.

وی هم همانند منتخب اول ، امروز در آئین تحلیف حاضرنشد زیراکه معتقدست همکارانش در شورای پنجم به وعده های قبل از این روز عمل نکرده و شهرداری را انتخاب کرده اند که خواست مردم زادگاهش نیست.

منتخب چهارم انتخابات پنجم شورای اسلامی یاسوج، استاد دانشگاهی است که برای اولین بار در انتخابات شورای این شهر نامزد انتخاباتی شد و البته توانست 9 هزار و 359 رای را در سبد خود بریزد.

" مسعود خوبانی بابکانی " استاد اصلاح طلبی که از ابتدا تا انتهای انتخابات همواره از جریان فکری سیاسی خود دفاع نمود و  همانند " نگین تاجی"معتقدست که راه توسعه در نگاه علمی و کارشناسی شده توام با اخلاق انسانی خلاصه می شود نه نگاه صرفا ایلیاتی و طایفه ای.

وی هم امروز به آئین تحلیف نیامد تا در کنار نگین تاجی و دهرابپور فراکسیون اقلیت شورای پنجم یاسوج را تشکیل دهند. فراکسیونی که قرار است تا حصول نتیجه از مواضع خود عقب نسینی نکند.

"خوبانی بابکانی" البته معتقدست باید احترام "محمدرحیم دهرابپور" اگرچه یک اصولگرای سنتی است حفظ بشود و وی براساس ریش سپیدی هم که باشد رئیس شورای پنجم گردد.

وی تاکید کرد که گروه موسوم اکثریت باید به تعهدات خود در ماه‌های گذشته پایبند بوده و اجازه دهند " دهرابپور " رئیس شورای پنجم شهر بشود و اگر گروه اکثریت به خواسته آنان گوش ندهند آنان نیز از مواضع خود کوتاه نخواهند آمد.

اکنون اولین راند رقابت سخت بین 2 گروه اقلیت و اکثریت متشکل از منتخبان اول ، دوم و چهارم شورای پنجم شهر یاسوج و چهار عضو دیگر در روز یکم شهریورماه 1396 به پایان رسید. 

راندی که این سه منتخب حاضر نشدند در مراسم تحلیف شرکت کنند.

به نظر می رسد در راند اول، این گروه اقلیت بودند که پیروز شدند زیراکه بر مواضع خود مردانه ایستاده اند و باید منتظر راند دوم این مسابقه زیبا بین شورای پنجم شهر یاسوج ماند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.