به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی پزشک قانونی استانکامروز امینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۴نخست امسال ۲۶۶ نفر به جهت تشکیل پرونده با موضوع همسر آزاری به ادارات پزشک قانون استان مراجعه کردند که از این تعداد 11 نفر مرد و ۲۵۵نفر زن بوده‌ در حالی این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۳۷ مورد بوده که افزایش 12.23 درصدی را نشام می‌دهد.

وی عنوان کرد: همچنین در چهار ماه نخست امسال تعداد ۸هزار و ۲۰۰پرونده معاینه بالینی اعم از معاینات عمومی و اختصاصی در ادارات پزشکی قانونی استان تشکیل شده است.

امینی ادامه داد: از این تعداد 5 هزار و ۶۶پرونده در اداره پزشکی قانونی شهرستان بویراحمد، یک هزار و ۳۴۷ پرونده در گچساران، یک هزار و ۴۹۹پرونده در کهگیلویه ، ۲۲۳ پرونده در بهمئی و ۶۵پرونده در اداره پزشکی قانونی شهرستان دنا افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه آمار بیشترین مراجعه کننده در خردادماه ثبت شده است تصریح کرد: معاینات بالینی شامل معاینات عمومی، اختصاصی و روانپزشکی بوده که معاینات عمومی مواردی همچون مصدومین تصادف، نزاع، حوادث کار، سلاح گرم و سرد ،بررسی تحمل حبس، گواهی استعلاجی ،اهدا جنین، اداره امور مالی و سرپرستی ، استخدامی و غیره راشامل می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: معاینات اختصاصی شامل معاینات اختصاصی زنان و مردان، بررسی باروری و نازایی، صدور مجوز سقط جنین، بررسی ادعای آزار جنسی و غیره را دربر گرفته و معاینات روانپزشکی نیز شامل بررسی جنون، تعیین مسئولیت کیفری، گواهی رشد روانی است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 722389
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.