به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،فرید محبی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته یک میلیارد و 346 میلون تومان زکات واجب و مستحبی در استان کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری که از محل آن 88 پروژه عمرانی تعریف کردیم.

وی بیان کرد: تعهد 3 ماهه اول امسال کمیته امداد برای جمع آوری زکات بیش از 800 میلون تومان بوده که در این مدت یک میلیارد و 200 میلیون تومان جمع آوری شد به‌گونه‌ای که قابل مقایسه با مدت مشابه سال 95 نیست.

محبی با تشریح دلایل افزایش جمع آوری زکات در استان در سال 96 نسبت به سنوات گذشته، ابراز کرد: سال گذشته در برخی شهرستان‌ها نیرو و یا عامل زکات نداشتیم که با پیگیری‌های انجام شده و برنامه ریزی‌های مدون این مشکل برطرف شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل شورای زکات در روستاهای این استان خبر داد و افزود: شناسنامه زکات استان را تنظیم، تصویب و به شهرستان‌ها ابلاغ کردیم.

محبی با بیان اینکه زکات از واجبات دینی و تاکید شده است، عنوان کرد: ما به عنوان عاملان زکات وظیفه داریم که در زمینه مشارکت حداکثری مشمولان زکات فرهنگ‌سازی کرده و آثار و فوائد زکات را برای عموم مردم روشن کنیم.

وی ادامه داد: اولویت هزینه کرد زکات با محرومان و نیازمندان جامعه بوده و بر این اساس 60 درصد از زکات جمع آوری شده برای امور معیشتی و رفع مشکلات آن‌ها و 40 درصد هم در زمینه ساخت و احداث پروژه‌های عام‌المنفعه از جمله مسجد، خانه عالم، غسالخانه و نیازمندی‌های مختلف مددجویان هزینه می‌شود.

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 722388
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.