به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،حدود ۱۵ سال است که بخش علوم تشریحی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج روش های نوین آموزشی را در تدریس دانشجویان بکار گرفته است.

این مداخلات آموزشی به تدریج کامل تر شده و در۵ سال اخیر با تکمیل زیرساخت های اجرایی به شکل نظام مند تر در حال اجرا است. از سال ۸۹ تاکنون، بکارگیری شیوه های نوین آموزشی در قالب فرایندهای نوآورانه ی آموزشی، شش دور برنده ی جشنواره کشوری شهید مطهری وزارت بهداشت شده است.

بسیاری از دانشگاه های کشور پس از کسب اطلاع ازشیوه های آموزشی این دانشگاه، خواهان بازدید، یادگیری و بکارگیری این شیوه ها دردانشگاه های خود شدند. تا کنون گروه هایی از دانشگاه های بیرجند، ایلام، بوشهر و کرمان از نزدیک با این شیوه ها آشنا شده اند.

جدیدترین هیأت بازدیدکننده از دانشگاه علوم پزشکی کرمان هفته گذشته به مدت ۲ روز مهمان دانشکده پزشکی یاسوج بوده و ضمن بازدید، از جزئیات اجرای این شیوه ها مطلع شدند.

در نشست اولیه هیأت دانشگاه علوم پزشکی کرمان با مسئولان و تعدادی از مدیران گروه های دانشکده پزشکی یاسوج، دکتر محرابی معاون آموزشی دانشگاه، تاریخچه دانشکده پزشکی یاسوج، رشته هایی که این دانشگاه در آنها پذیرش دانشجو دارد و پتانسیل های آموزشی دانشگاه را برشمرد.

دکتر محمودی مدیر گروه علوم تشریحی نی در این نشست لزوم داشتن زیرساخت های لازم و برنامه ریزی هماهنگ برای اجرای بدون عیب و نقص این شیوه ها را تشریح کرد.

دکتر دلاویز معاون آموزشی دانشکده پزشکی نیز روش های جایگزین کردن امکانات سالن تشریح در صورت وجود بعضی محدودیت هارا بیان کرد.

دکتر روزبهی مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی و مجری روش های نوین آموزشی، لزوم تغییر متدهای آموشی متناسب با نیاز جامعه و استفاده از تکنولوژی نوین را مطرح کرد.

وی تاکید کرد: روش های نوین آموزشی که متناسب با بسته های تحول آموزشی وزارت بهداشت باشد، بیش از هر چیزی نیازمند تغییر نگرش اساتید، دانشجویان و مدیران آموزشی نسبت به ماهیت روشهای نوین آموزشی است.

این هیات بعد از بازدید از مکانهای اجرای این شیوه در یک کارگاه آموزشی دو روزه با توضیحات دکتر روزبهی با شیوه های نوین آموزشی در قالب آموزش در گروه های کوچک، آموزش مسئله محور، روش تدریس مارپیچ، کلاس معکوس، یادگیری مشارکتی، یادگیری مبتنی بر تیم، و یادگیری به کمک همتایان و آموزش توترها پرداختند.

دکتر نعمت الهی استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضمن بیان نحوه مطلع شدن از این پتانسیل در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، به انتقال تجربیات مفید بین دانشگاه ها تأکید کرد.

هیات کرمانی در نشستی خصوصی با گروهی از دانش آموختگان این شیوه های آموزشی سوالاتی را مطرح کرده و که توضیحات دانشجویان مورد توجه اساتید کرمانی قرار گرفت.

دانشجویان نیز به توانمندیهای متنوعی که به همراه یادگیری مطالب کسب کرده بودند اشاره کرده و این شیوه را در توسعه فردی دانشجویان موثر عنوان کردند.

در پایان دکتر نعمت الهی ضمن تشکر و همکاری از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: دستاورد این جلسات را به دانشگاه علوم پزشکی کرمان، انجمن علوم تشریحی ایران، بورد علوم تشریحی ایران و حوزه ی معاونت آموزشی وزارت بهداشت منعکس خواهد کرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 721025
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.