رئیس‌گروه نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تاسف از وضعیت بهداشت در مدارس این استان، تاکید کرد که اغلب مدارس کهگیلویه و بویراحمد با مشکلات متعددی در حوزه بهداشت مواجه هستند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "تاجماه یزدان‌پناه" در شورای مشارکت زنان خیر سلامت در مرکز شبکه بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود 2 هزار و 200 مدرسه در این استان وجود دارد که اغلب آنان در حوزه بهداشت با مشکلات متعددی روبرو هستند.

وی با تشریح برخی فعالیت‌های بهداشتی صورت گرفته برای مدارس کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: اغلب و یا تمام مدارس مناطق روستایی این استان با مشکلات فراوانی در حوزه بهداشت مواجه هستند.

رئیس گروه نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت کهگیلویه و بویراحمد افزود: امکانات موجود در اغلب مدارس استان بویژه مدارس مناطق روستایی از مرز محرومیت هم رد شده و این واقعیتی است که فرزندان ما هم اکنون با خطرات بهداشتی متعددی در مدارس استان دست و پنجه نرم می‌کنند.

یزدان پناه با اشاره به برخی بیماری‌های عفونی و خطرات آنها، یادآورشد: حدود چهار درصد از دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به حمایت شایسته در برخی مشکلات جسمی مانند بینایی و شنوایی دارند.

وی گفت: متاسفانه حدود چهار درصد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد با مشکلات جسمی بینایی و شنوایی روبرو هستند که نیاز به حمایت شایسته مسئولان و خیرین دارند.

رئیس گروه نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این دانش آموزان اغلب در مناطق روستایی محروم این استان درحال فراگیری آموزش هستند، خاطرنشان کرد: اغلب این دانش آموزان مورد حمایت قرار نگرفته و بسیار فقیر و محروم نیز هستند.

یزدان پناه افزود: خانواده این دانش آموزان هم از لحاظ مالی بسیار مستضعف بوده و امکان اینکه فرزندان خود را به پزشک برده تا مشکلات جسمی فرزندان شان برطرف شود را هم ندارند.

وی باتاکید بر حمایت جدی مسوولان و خیرین در کهگیلویه و بویراحمد برای رفع مشکلات جسمی دانش آموزان محروم و مستضعف این استان، ادامه داد: سه درصد جوانان و دانشجویان در این استان نیز نیازمند حمایت های جدی مسوولان هستند.

این مسوول مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد شرایط کنونی در حوزه بهداشت مدارس را نگران کننده خواند و تاکید کرد اگر در سال تحصیلی جاری تدابیر ویژه ای اندیشیده نشود بدون شاهد مشکلات احتمالی در حوزه بهداشت و سلامت دانش آموزان خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، حدود 150 هزار دانش آموز در بیش از 2 هزار مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.