رئیس سازمان میراث‌فرهنگی در نامه‌هایی جداگانه مراتب ثبت سه اثر فرهنگی‌تاریخی را به استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد ابلاغ کرد.

به‌گزارش ایلنا، در یکی از نامه‌های زهرا احمدی‌پور، خطاب به موسی خادمی، استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد، آمده است: «در اجرای بند ”ج“ ماده‌واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار فرهنگی‌تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی‌تاریخی‌ ”قلعه دیشموک“  ــ واقع در استان کهگیلویه‌وبویراحمد، شهرستان کهگیلویه، [...] که پس از طی تشریفات قانونی لازم، به‌شماره ۳۱۷۱۷ مورخ ۱۳۹۶/۳/۱۷ در فهرست آثار ملی ایران به‌ثبت رسیده ــ  ابلاغ می‌گردد.

اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود، برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، ”تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده“، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفاً با تأیید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذی‌ربط در استان ابلاغ شود و از نتیجه این سازمان را مطلع نمایند.»

احمدی‌پور همچنین در نامه‌های مشابه دیگری مراتب ثبت دو اثر فرهنگی‌تاریخی را به‌شرح زیر به استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد ابلاغ کرد:

۱. «تپه و قلعه کی عزیز‌الله عزیزی طاس احمدی»، به‌شماره‌ثبت ۲۱۱۲۷ مورخ ۱۳۹۶/۳/۱۷ ‌واقع در استان کهگیلویه‌وبویراحمد، شهرستان کهگیلویه، [...]

۲. «کوشک کی ابول»، شماره‌ثبت ۳۱۷۲۶ مورخ ۱۳۹۶/۳/۱۷ واقع در استان کهگیلویه‌وبویراحمد، شهرستان کهگیلویه، [...]

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.