به گزارش ایرنا، سید پرویز فتاح روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در گچساران افزود: خانوارهایی که براساس ضوابط قانونی مانند پوشش تأمین اجتماعی دارای شرایط حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) نبوده‌اند از جامعه هدف خارج شدند.
وی اظهار کرد که هم اکنون یک‌میلیون و 600 هزار خانوار با سه میلیون نفر جمعیت زیر پوشش این نهاد هستند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت که حرفه آموزی، پرداخت تسهیلات ازدواج و اشتغال اولویت‌های این نهاد حمایتی برای توانمندسازی جمعیت زیرپوشش است.
فتاح تصریح کرد که حمایت از ازدواج مددجویان در ۲ بخش دختران و پسران مجرد و زنان سرپرست خانوار انجام می‌شود.
وی بیان کرد که براساس این طرح بسته کالای ایرانی به ارزش ۶۰ میلیون ریال یا تسهیلات بلاعوض به ارزش ۳۰ تا ۳۵ میلیون ریال به انتخاب مددجو اهدا می‌شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: با هدف تحقق عدالت اجتماعی و افزایش خدمات رسانی به نیازمندان واقعی طرح پالایش خانوارهای زیرپوشش این نهاد اجرا شد.
فتاح بیان کرد که قرار گرفتن تمام جمعیت هدف کمیته امداد زیر پوشش بیمه درمانی تکمیلی از مهمترین خدمات دولت یازدهم برای افزایش سلامتی و امید به زندگی بین این اقشار آسیب پذیراست.
وی گفت که حمایت جدی از ۲۰ هزار بیمار صعب العلاج از دستاوردهای طرح تحول سلامت در کمیته امداد است.
فتاح افزود که هم اکنون ۳۵۰ هزار خانوار مددجوی زیرپوشش این نهاد در مناطق شهری و روستایی از مزایای بیمه اجتماعی بهره مند هستند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با هدف شرکت در نشست شورای کارکنان کمیته امداد و بازدید از چند طرح به گچساران سفر کرده است.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
۸۱۴۳/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.