به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۸۳آغاز و سالها به دلایل کمبود اعتبار و لغو اختصاص آب عملیات اجرایی آن غیرفعال شد.
طرحی که با وجود پیشرفت فیزیکی 96 درصدی عملیات انتقال خط لوله و قرار داشتن در ۵۰ کیلومتری شهر دوگنبدان نیمه تمام مانده بود.
نامطلوب بودن آب آشامیدنی این شهر گرمسیری و کاهش 20 متری آب سفره‌های زیر زمینی به دلیل استفاده در آب آشامیدنی اهمیت خاصی به این طرح داده است.
در حالی که سد کوثر آب آشامیدنی 2 میلیون نفر از مردم استان های جنوبی کشور را تأمین می‌کند.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد در آئین بهره برداری از طرح اتصال رینگ مخازن انتقال آب سد کوثر به دوگنبدان، گفت که با بهره برداری از این طرح آب آشامیدنی شهر 100 هزار نفری این شهر از طریق سد کوثر تامین می شود.
سید علی لدنی نژاد افزود که این طرح شامل 11 کیلومتر خط انتقال، چهار کیلومتر خط اصلی ،سه کیلومتر شبکه جمع آوری و در مجموع ۱۸ کیلومتر است.
وی اظهار کرد که 160 میلیارد ریال برای اجرای طرح اتصال رینگ مخازن انتقال آب سد کوثر به شهر دوگنبدان هزینه شده است.
لدنی نژاد بیان کرد: این طرح از محل روستای «آبگرمو» تا مخزن پنج هزار متر مکعبی کوی دانشگاه آزاد اسلامی شهر دوگنبدان اجرا شده است.
برای اجرای طرح انتقال آب سد کوثر به شهر دوگنبدان 40 کیلومتر خط انتقال اجرا شد که با بهره برداری از آن سالانه 14 میلیون متر مکعب آب برای مردم شهر دوگنبدان تأمین می شود.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اهمیت تأمین آب آشامیدنی سالم برای مردم، گفت: بهره برداری از این طرح خدمت بزرگی به سلامت و رفاه حال مردم شهر دوگنبدان است.
غلام رضا تاجگردون تصریح کرد: لغو مجوز تخصیص آب در دولت‌های قبلی از دلایل اصلی طولانی شدن روند اجرای آن بود که با تلاش فراوان تخصیص جدید ردیف اعتباری برای آن در دولت یازدهم گرفته شد.
شهر دوگنبدان مرکز شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
۸۱۴۳/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.