به گزارش ایرنا، گرفتار شدن شهروندان ساعت ها در روز میان انبوه خودروهای عبوری، تردد بیش از اندازه خودروهای تک سرنشین و غیره بخشی از مشکلات ریز و درشت شهر یاسوج در حوزه ترافیکی است.
افزایش جمعیت یاسوج به علت هجوم یکباره و حاشیه نشینی گسترده تنها در چند سال گذشته مشکلات جدی در حوزه حمل و نقل این شهر به وجود آورده است.
محمد علی جاوید روز یکشنبه در گفت وگو با خرنگار ایرنا با اشاره به اینکه نبود پارکینگ در برخی از نقاط شهر مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده، اظهارداشت: این پارکینگ ها در چهار نقطه هسته مرکزی با هدف تامین رفاه و آسایش مردم در این شهر ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه نمی توان جلوی ورود خودرو به هسته مرکزی شهر را گرفت، افزود: ایجاد زیرساخت های لازم از جمله پارکینگ و تعمیرگاه های مجاز خودرو در سطح شهر یاسوج نیاز کنونی این شهر گردشگری است.
وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در احداث پارکینگ با هدف افزایش ظرفیت شبکه شهری و تسهیل در عبور و مرور، روان سازی ترافیک، جلوگیری از ازدحام خودروها در حاشیه خیابان ها، کوچه ها و کاهش حجم ترافیک لازم است.
شهردار یاسوج اظهار کرد: در صورت استقبال بخش خصوصی برای احداث پارکینگ همکاری لازم با آنها انجام خواهد شد.
جاوید با اشاره به اینکه فرهنگ سازی تنها راه برون رفت از ترافیک کاذب شهر یاسوج است، افزود: ساماندهی صنوف به منظور کاهش ترافیک در اولویت این شهر گردشگری است.
وی اظهار داشت: ایجاد پایانه درون شهری و پارک سوار در مناطق مختلف شهر یاسوج نقش مهمی در کاهش تردد خواهد داشت.
شهر یاسوج نزدک به 150 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
7531/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.