به گزارش ایرنا، محسن شکوری مقدم روز چهارشنبه در آیین گشایش طرح سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج اظهار داشت که طرح سیماک که از حدود 20 سال پیش کار طراحی و معماری آن آغاز شده تاکنون در سه استان البرز، گیلان و کرمان راه اندازی شده است.
وی بیان کرد که بیش از 28 دستگاه اجرایی در قالب اجرای طرح سیماک در صدور مجوزها به صورت هماهنگ عمل خواهند کرد.
شکوری مقدم افزود که حدود 40 هزار واحد ملکی در سطح کشور مشمول فرآیند مدیریت یکپارچه املاک خواهد شد.
وی گفت: شفاف سازی و الکترونیکی کردن امور مربوط به ملک و صدور مجوزهای ساخت و ساز، سرمایه گذاری، صدور مجوزهای صنعتی، تولیدی، کشاورزی و همچنین استعلامات بین دستگاهی از جمله مزایا و اهداف کلان این طرح است.
وی یادآور شد: ارتقای سلامت اداری، کاهش هزینه های اضافی و بروکراسی های اداری و قطع ارباب رجوع، اعمال مدیریت و نظارت بهتر بر فرآیند صدور مجوزها و امکان ارزیابی و مقایسه عملکرد دستگاه ها در همه استانها از دیگر کارکردهای مثبت اجرای این طرح ملی است.
وی ابراز داشت که سالانه افزون بر سه میلیون فقره مجوز ساختمانی، بیش از 24 میلیون فقره عوارض موردی در حوزه ساخت و ساز و حدود 380 هزار رای توسط کمیسیون های ماده 100 و 99در سطح شهرها و روستاهای کشور صادر می شود.
مدیر اجرایی سامانه دانش بنیان سیماک تصریح کرد: سالانه 2.7 میلیون پرونده در حوزه ساختمانی وارد مجموعه‌های قضایی و انتظامی در کشور می‌شود.
به گفته شکوری مقدم میانگین یک پرونده ملکی 175 صفحه و 160 قلم اطلاعات است به گونه ای که 68هزار واحد بهره بردار نیز از این شبکه یکپارچه استفاده خواهند کرد.
سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک (سیماک) در کهگیلویه وبویراحمد با حضور حسین مهری معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست و جمعی از مسئولان و مدیران اجرایی استان راه اندازی شد.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.