بر اساس طرح احیای بافت فرسوده دوگنبدان سه هزار و 700 واحد مسکونی این شهر تا سه سال آینده با یک هزار و 470 میلیارد ریال اعتبار نوسازی خواهد شد.
طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که سال 1387 تصویب شده بود چند سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود اما در دولت یازدهم مورد توجه جدی مسئولان قرار گرفته است.
روح الله عمادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات بازسازی 950 واحد مسکونی بافت فرسوده این شهر در محله‌های سادات، کیامرثی، کوی لبنان، منطقه پربالی و رادک در حال اجراست که 70 واحد مسکونی در مرحله احداث سقف هستند.
وی بیان کرد که یک هزار و ۶۰۰ واحد از بافت فرسوده شهر دوگنبدان برای تخریب و بازسازی به شهرداری معرفی که مجوز بازسازی همه آنها صادر شده است.
عمادی تصریح کرد که برای هر یک از واحدهای مسکونی بهره برداری شده تاکنون 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و 60 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است و 100 میلیون ریال دیگر برای سال 1396 ابلاغ شده است.
عمادی تصریح کرد که تسهیلات پرداخت شده تا سه سال دوره تنفس، چهار درصد کارمزد و 15 سال دوره بازپرداخت دارد.
وی بیان کرد که تخریب رایگان، جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر خدمات ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.
وی از خریداری و تخریب 120 واحد مسکونی محله سادات شهر دوگنبدان برای بازگشایی معابر خبر داد و گفت: 99 درصد از پول واحدهای مسکونی خریداری شده به مالکان پرداخت شده است.
20 هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند که آسیب‌های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی و انسان‌ساز آنها را تهدید می‌کند و این طرح فرصتی برای کاهش این آسیب‌هاست.
شهر دوگنبدان مرکز شهرستان نفت خیز گچساران با 106 هزار نفر جمعیت در 157 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.