استان کهگیلویه و بویراحمد با اقلیم چهارفصل، داشتن 250 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال است.
حرم بی‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، غار ده شیخ، کوه گل، چشمه میشی، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر برخی از جاذبه‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است.
محمود باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال 900 جهانگرد از کشورهای مختلف جهان از مناطق گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.
وی همچنین از افزایش 15 درصدی گردشگران داخلی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و تصریح کرد که امسال یک میلیون و 600 هزار مسافر از استان‌های سراسر کشور به ویژه مناطق گرم جنوب ایران از جاذبه‌های گردشگری این استان دیدن کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که با هدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری 80 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر سال گذشته هیات دولت به این استان به 23 طرح گردشگری اختصاص یافته است.
باقری بیان کرد که این اعتبار برای ساخت اردوگاه‌های رفاهی تفریحی، چهار پارک اسکان در شهرهای یاسوج، سی سخت، گچساران و دهشت و سرویس‌های بهداشتی در مناطق گردشگری در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد که راه اندازی 2 تله‌کابین در مناطق گردشگری یاسوج و سی سخت، ساخت پارک آبی و هتل چهار ستاره از طرح‌های مهم گردشگری است که با مشارکت بخش خصوصی در این استان اجرایی خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت که راه اندازی 10 اقامتگاه بوم گردی در 10 روستای این استان از دیگر برنامه‌های توسعه زیرساخت‌های گردشگری این استان در سال جاری است.
باقری بیان کرد: مهمترین هدف ساخت و راه اندازی این تعداد اقامتگاه بوم گردی در کهگیلویه و بویراحمد دستیابی به توسعه پایدار در جوامع بومی است.
وی افزود که خدمات بوم گردی شامل تولید و عرضه صنایع دستی بومی، پخت و ارائه غذاهای بومی و نوشیدنی‌های محلی، برگزاری مراسم‌های آیینی و سنتی و آشنایی با دیگر ویژگی‌ها و جذابیت‌های گردشگری مناطق روستایی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: صنعت گردشگری این استان فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌ گذاری دارد.
باقری عنوان کرد که تلاش می‌شود با برنامه ریزی‌های لازم زمینه بهره‌مندی هر چه بیشتر از این فرصت‌ها در راستای درآمدزایی، ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود.
استان 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران یکی از مقاصد اصلی گردشگری جنوب ایران به‌ویژه در فصل تابستان است.
این استان با بیش از 15 هزار کیلومترمربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.
افزون بر 2 هزار و 600 اثر تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 750 مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.