محمد کریم آریا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که 111 مورد از این تعداد خانواده 2 معلولی شهری و 128 خانوار روستایی هستند.
وی تصریح کرد که خانواده‌های 2 معلولی فاقد مسکن و یا دارای منزل مسکونی غیرمقاوم در سطح شهرها و روستاهای استان باید در اسرع وقت به ادارات تابعه بهزیستی در هر یک از شهرستان‌ها نسبت به تشکیل پرونده برای ساخت مسکن اقدام کنند.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیت 713 هزار نفری دارای هشت شهرستان و یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است.
وی افزود: یکی از شرایط لازم برای ارائه تسهیلات به این خانواده‌ها، فاقد مسکن بودن سرپرستان خانوار است.
آریا مبلغ پرداختی و بلاعوض برای مسکن شهری خانواده‌های 2 معلول به بالا را 300 و در روستاها نیز 180 میلیون ریال ذکر کرد.
معاون مسکن و اشتغال اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع 625 واحد مسکن مهر جامعه هدف بهزیستی استان نیز تاکنون 200 مورد تحویل متقاضیان و مددجویان شده است.
وی همچنین با اشاره به ارائه بسته‌های حمایتی و تشویقی به کارفرمایان واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف در قالب اجرای طرح جبران عدم کارایی برای به‌کارگیری معلولان گفت: پرداخت 50 درصد حق بیمه و اعطای تسهیلات ویژه و بلاعوض تا سقف 150 میلیون ریال برای کارفرمایان در صورت تعهد و تضمین پنج سال جذب فرد معلول از مهمترین مزایا و بسته‌های حمایتی در راستای اجرای این طرح است.
وی یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال برای مددجویان بهزیستی به‌ویژه معلولان را اجرای طرح‌های تشویقی دانست و افزود: توانمندسازی مددجویان همواره یکی از رویکردها و راهبردهای مهم سازمان بهزیستی بوده است.
آریا ادامه داد: ظرف سه سال گذشته افزون بر 130 میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی اشتغالزایی و مشاغل خانگی به مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است.
تاکنون 18 هزار معلول در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده‌اند که حدود 6 هزار و 300 نفر از آنها به طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.
به گفته مسئولان بهزیستی نرخ معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد با سه درصد بالاتر از میانگین کشوری حدود 2.7 درصد است.
یکهزار و 606 معلول روانی، یکهزار و 445 ناشنوا، یکهزار و 659 معلول نابینا، چهار هزار و 416 معلول ذهنی، 6 هزار و 47 معلول جسمی حرکتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.