محمد کاظم نظری روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با هدف جمع آوری اتباع خارجی غیرمجاز، اکیپ های ایست و بازرسی در مبادی خروجی و ورودی شهرستان مستقر و نسبت به دستگیری اتباع خارجی غیرمجاز اقدام می کنند.
وی از نیروی انتظامی خواست نسبت به دستگیری اتباع خارجی غیر مجاز برای انتقال به اردوگاه مراقبتی شیراز و در نهایت کشورشان اقدام کند.
نظری آماری از تعداد اتباع خارجی غیرمجاز در شهرستان بویراحمد ارائه نکرد.
به گفته وی بر اساس اطلاعات موجود، سال گذشته 450 هزار نفر تبعه افغانی غیرمجاز در سطح کشور شناسایی، دستگیر و روانه کشور خود شدند.
فرماندار بویراحمد گفت: برای ساماندهی وضعیت اشتغال کارگری، آن دسته از کارگران اتباع خارجی فصلی ساختمانی که به صورت غیرمجاز در شهرستان حضور دارند، باید جمع آوری شوند.
نظری از صاحبان مشاغل خواست از بکار گیری این گروه از کارگران خارجی خودداری کنند.
وی تصریح کرد که بازرسی مداوم کمیته امور اتباع خارجی به کارگاه ها وصنوف مختلف در سطح شهرستان بویر احمد یکی از راه های کنترل این معضل است.
فرماندار بویراحمد افزود: با اینکه دولت اقدامات قابل توجهی برای جمع آوری اتباع خارجی غیرمجاز انجام داده است اما سالانه تعداد زیادی از مهاجران خارجی غیر مجاز به ویژه از کشور افغانستان به صورت غیرقانونی وارد کشور و شهرستان بویراحمد می شوند.
شهرستان بویراحمد نزدیک به 290 هزار نفر جمعیت دارد.
بویراحمد بزرگترین شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد است.
خبرنگار: مسعود علیزاده**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
1662/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.