به گزارش ایرنا، دبیر اجرایی تشکل «نهضت سبز زاگرس» کهگیلویه و بویراحمد در آیین گشایش این غرفه گفت که روز جهانی بدون پلاستیک از موارد مهم در تقویم جهانی بوده و لازم است مورد توجه همگان قرار گیرد.
امید سجادیان اظهار داشت: باید اهمیت این موضوع به درستی برای قشرهای مختلف مردم کشور و کهگیلویه و بویراحمد تبیین شود.
وی با اشاره به افزایش سرانه مصرف پلاستیک در کشور و کهگیلویه و بویراحمد در سال های اخیر، افزود که امروزه مردم به طور گسترده از کیسه ها و دیگر وسایل پلاستیکی استفاده می کنند.
دبیر اجرایی تشکل «نهضت سبز زاگرس» کهگیلویه و بویراحمد مضرات ماندن مواد پلاستیکی در محیط و آثار خطرناک آن بر سلامتی انسان را یادآور شد و بیان کرد: باقیماندن این مواد علاوه بر ایجاد آلودگی و نازیبا کردن چهره طبیعت سبب بروز و شیوع انواع بیماری ها نیز می شود.
سجادیان عنوان کرد که گشایش این غرفه در شهر یاسوج اقدامی در راستای تحقق شعار جهانی «روز بدون پلاستیک» بوده است.
وی ابراز داشت: این غرفه به همت تشکل «نهضت سبز زاگرس» کهگیلویه و بویراحمد برپا شد و اجرای چنین برنامه هایی در مکان های تفریحی و گردشگری با توجه به ازدحام جمعیت در آنها اثرگذاری چشمگیری دارد.
دبیر اجرایی تشکل «نهضت سبز زاگرس» کهگیلویه و بویراحمد گفت که در این غرفه انواع وسایل و دست ساخته هایی که به وسیله مواد زائد و دور ریختنی پلاستیکی تولید شده در معرض دید عموم قرار گرفته تا مردم بدانند با همین وسایل می توان وسایل هنری و تزئینی ساخت.
سجادیان اظهار داشت: توزیع کیسه های پارچه ای به جای کیسه پلاستیکی بین مردم از دیگر برنامه های مهم روز جهانی «بدون پلاستیک» در شهر یاسوج است.
وی افزود که به منظور تشویق کودکان شهر یاسوج برای رها نکردن پلاستیک در طبیعت و فرهنگ سازی لازم در این زمینه از آنان خواسته شده با جمع آوری درب پلاستیکی بطری ها و تحویل آن به غرفه «روز بدون پلاستیک» درعوض آن گلدان تحویل بگیرند.
سجادیان بیان کرد: در صورت آغاز فرهنگ سازی در زمینه کنترل مصرف پلاستیک از زمان کودکی و سنین پایین می توان چنین امر مهمی را بهتر نهادینه کرد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.