به گزارش ایرنا، حسن نوروزی روز چهارشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: اقدام های لازم برای واگذاری 12طرح عمرانی مابقی حوزه اقتصاد مقاومتی استان به بخش خصوصی نیز در حال انجام است.
وی افزود که 45 طرح عمرانی واگذار شده کهگیلویه و بویراحمد در قالب اجاره، کمک خیران و مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال ساخت است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیش بینی می شود که سهمیه سال جاری این استان در زمینه واگذاری طرح های عمرانی حوزه اقتصاد مقاومتی به بخش خصوصی که توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور تعیین و اعلام می شود افزایش یابد.
نوروزی عنوان کرد که سند اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد در قالب 2 کتابچه تهیه شده و پیش بینی می شود تا 2 هفته آینده انتشار یابد.
وی ابراز داشت: این سند در نشست بعدی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد که چهارشنبه 28 تیر سال جاری در یاسوج برگزار می شود بررسی و مصوب خواهد شد.
نوروزی گفت که کتابچه اول این سند در مورد کلیات، مفاهیم، اهمیت، اهداف و ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی بوده و موضوع کتابچه دوم نیز طرح های عمرانی اولویت دار سال 1395 حوزه اقتصاد مقاومتی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد است.
وی اظهار داشت: کتابچه طرح های عمرانی اولویت دار سال 1396 حوزه اقتصاد مقاومتی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نیز در آینده تهیه و تدوین می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که اتصال شهر یاسوج به آزادراه شیراز -اصفهان جزء طرح های عمرانی اولویت دار حوزه اقتصاد مقاومتی استان در سال جاری است که توسط وزارت راه و شهرسازی به این اداره کل اعلام شده و عملیات اجرایی آن نیز به زودی آغاز می شود.
محمدعلی علیمردانی اظهار داشت: روش های در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح شامل جذب مشارکت 100 درصدی بخش خصوصی و دیگری نیز مشارکت 30 درصدی دولت و 70 درصدی بخش خصوصی است که احتمال اجرای روش دوم بیشتر خواهد بود.
وی افزود که باند دوم جاده بابامیدان - یاسوج - سمیرم، جاده باغڇه سادات - سرفاریاب، جاده پاتاوه - دهدشت و جاده یاسوج - سپیدان از دیگر طرح های عمرانی اولویت دار حوزه اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری بوده که توسط وزارت راه و شهرسازی به استان اعلام شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که بسته حمایت از حوزه صنایع دستی مناطق روستایی این استان با ایجاد 6 کارگاه تولیدی در 6 شهرستان استان در راستای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی تهیه و تدوین شده است.
محمود باقری اظهار داشت: ایجاد این تعداد کارگاه تولیدی صنایع دستی در 6 روستای کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری از جمله طرح های عمرانی اولویت دار حوزه اقتصاد مقاومتی میراث فرهنگی استان است.
وی افزود که ایجاد ظرفیت های جدید هتلینگ و تأمین زیرساخت های اقامتی گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد به منظور کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی نیز در سال جاری در دستور کار مسئولان میراث فرهنگی این استان است.
باقری بیان کرد: ایجاد 12 مجتمع گردشگری شامل هتل آپارتمان و اردوگاه تفریحی توسط میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در همین راستا هدف گذاری شده است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.