به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،حجت الاسلام سید نورالله جنتی­ پور در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص پارچه بستن به درختان در کنار امامزادگان استان از سوی برخی ها جهت برآورده شدن حاجات و آرزوها عنوان کرد: اینگونه مسائل باعث تضعیف و سستی اعتقادات مردم و وهن در دین می شود که تاکنون با چند مورد در این زمینه برخورد و اقدام به تخریب آنها کرده ایم.

جنتی پور به بحث آتش به اختیار اشاره کرد و افزود: آتش به اختیار یعنی کار فرهنگی سالم، پاک، باداوم و مستمر با تدبیر در جامعه انجام دهیم تا جامعه در مقابل برخی مشکلات و معضلات مصون بماند و واکسینه شود.

وی بیان کرد: طرح نشاط معنوی از ۱۷ تیر ماه تا ۲۹ مرداد ماه برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در ۲۲ امامزاده و بقاع متبرکه این استان اجرا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سه خیمه معرفت در پارکهای دو شهر یاسوج و گچساران برپا می شود که مشاروه خانواده، پرسش و پاسخ سوالات شرعی و پاسخ به شبهات دینی نماز، احکام، اخلاق، آموزش احترام به والدین در این خیمه ها اجراء می شود.

حجت الاسلام جنتی­ پور تصریح کرد: با توجه به جنگ نرم و هجمه های دشمن در فضای مجازی دست روی دست گذاشتن درست نیست.

وی ادامه داد: طی تابستان امسال ۳۰ روحانی بومی و اعزامی با حضور در مناطق پر جمعیت استان خدمات فرهنگی از جمله امور اخلاقی، تربیتی، احکام، سبک زندگی اسلامی و آموزشهای هنری و مهارتی را به جامعه هدف ارائه می دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در پایان این طرح ضمن برگزاری آزمون از شرکت کنندگان، برترین ها تجلیل خواهند شد.

حجت الاسلام جنتی پور با بیان اینکه وجود بقاع متبرکه و امامزادگان در استان کهگیلویه و بویراحمد فرصتی است که مغفول مانده است، تاکید کرد: این استان با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل هایی که دارد به خصوص امامزادگان و بقاع متبرکه می تواند از استانی به عنوان معبر به استان مقصد گردشگری در کشور تبدیل شود که متاسفانه مسئولان فرهنگی استان نسبت به آن غفلت کرده اند.

وی گفت: بسیاری از مسئولان کشور در بیان نام استان "کهگیلویه و بویراحمد" مشکل دارند و نمی توانند نام این استان را تلفظ کنند، تا کی باید این استان در غربت و ناشناخته بماند که مسئولان کشور نتوانند نامش را بر زبان بیاورند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد افزود: مسئولان و متولیان استان به خصوص بخش فرهنگی باید از جزیره ای نگری بیرون بیایند و افق دید خود را بالا ببرند اما متاسفانه برخی سرشان را پایین انداخته اند و تنها جلوی پای خود را می بینند.

حجت الاسلام جنتی پور بیان کرد: باید جهت رشد و توسعه استان در زمینه های مختلف از جمله فرهنگی و گردشگری از روزمرگی بیرون بیایند و همه دستگاههای متولی در حد توان خود تلاش کنند تا از روش سنتی بیرون بیاییم و به سبک و روش امروزی کار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه دستگاههای فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در حقوق و مزایای کارکنان خود مانده اند و از وظایف، کارها و رسالت خود غافل هستند به طوری که در صورت تعطیل شدن برخی دستگاهها، هیچ خللی در امور استان ایجاد نمی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید طوری عمل کنیم که سبک زندگی اسلامی را نیز در جامعه رواج دهیم چرا که علت بسیاری از مشکلات جامعه و خانواده ها فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی است.

حجت الاسلام جنتی پور گفت : سند بقاع متبرکه استان برای شناساندن و معرفی امامزادگان با همکاری برخی دستگاه ها در حال تهیه و تدوین است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 697972
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.