به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور روز یکشنبه در نشست خبری با موضوع «نشاط معنوی» در یاسوج اظهار داشت: 30 روحانی آقا و خانم کار تدریس به افراد شرکت کننده در طرح «نشاط معنوی» را در استان بر عهده دارند که از این تعداد 15 نفر بومی، 12 نفر اعزامی از قم و سه نفر نیز جزء روحانیان مستقر است.
وی افزود که برنامه‌های متنوع مذهبی و فرهنگی برای شرکت کنندگان در طرح «نشاط معنوی» در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها حفظ موضوعی قرآن کریم، برگزاری دوره‌های سبک زندگی اسلامی، مهارت‌های زندگی، کلاس‌های تربیتی، اخلاقی و آموزش احکام نماز و اردوهای فرهنگی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پس از اتمام طرح «نشاط معنوی» از افراد شرکت کننده در آن آزمون برگزار شده و افراد برتر در هر رشته نیز مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
حجت الاسلام جنتی پور با اشاره به وجود افزون بر 230 بقعه متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد که این بقاع ظرفیت مهمی برای انجام امور مذهبی و فرهنگی هستند که باید استفاده بهینه‌تری از آنها شود.
وی ابراز داشت: سند چشم انداز بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و با هدف شناسایی ظرفیت‌های مذهبی، فرهنگی و گردشگری آنها و برنامه ریزی‌های لازم به منظور استفاده مناسب‌تر در حال تدوین است.
حجت الاسلام جنتی پور گفت که با توجه به گسترش روز افزون تهاجم فرهنگی دشمنان علیه ایران با روش‌ها و ابزارهای مختلف از جمله فضای مجازی لازم است اقدام‌های فاخر و اثرگذار بیشتری برای مقابله با آن در سطح کشور و این استان انجام شود.
وی اظهار داشت: انتظار می‌رود که تلاش نهادهای فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در عرصه مهم و حساس مقابله با جنگ نرم دشمنان افزایش یابد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.