به گزارش ایرنا، در حالی که کارشناسان وجود مناطق بکر گردشگری، آب و هوای دلپذیر شهر یاسوج را فرصتی برای جذب گردشگر و به دنبال آن توسعه اقتصادی می‌دانند، اما نبودن زیرساخت‌های رفاهی و به‌ویژه اسکان گردشگران سبب از دست رفتن این موقعیت ارزشمند در سال‌های گذشته و نارضایتی مردم شده بود.

**تلاش‌های دولت تدبیر و امید برای توسعه گردشگری
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که تلاش برای توسعه گردشگری در این استان به‌ویژه در شهر یاسوج به‌عنوان پایتخت طبیعت ایران و جذب مسافران داخلی و خارجی در اولویت برنامه مسئولان قرار دارد.
سید موسی خادمی اظهار داشت: 100میلیارد ریال در سفر هیات دولت برای زیرساخت‌های گردشگری و 20 میلیارد ریال برای توسعه پارک جنگلی این استان تصویب شد.

**معرفی جاذبه‌های گردشگری استان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت که در سه سال و نیم گذشته برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان اقدام‌هایی از جمله تهیه فیلم، چاپ کتابچه و برگزاری جشنواره‌های عشایری، برفی، هوایی و شب‌های یاسوج انجام شد.
محمود باقری اظهار داشت: اقدام مهم دیگر برای رونق حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ایجاد و تکمیل تعدادی زیرساخت گردشگری از جمله ساخت نخستین هتل چهار ستاره و پارک آبی در یاسوج با مشارکت بخش خصوصی است که این طرح هم اینک حدود 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود که سال گذشته 125 میلیارد ریال تسهیلات از صندوق توسعه ملی به حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.
باقری با اشاره به نقش سفره خانه‌های سنتی در رونق گردشگری، بیان کرد: تاکنون 2 باب در شهر یاسوج افتتاح شده است.
وی عنوان کرد که 42 اردوگاه رفاهی و تفریحی و 2 واحد بوم گردی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

** افزایش زیرساخت‌های اسکان
شهردار یاسوج گفت: برای نخستین بار چهار بوستان بزرگ شهری یاسوج برای ارائه خدمات اسکان مسافران در تابستان سال جاری آماده سازی شده است.
محمد علی جاوید اظهار داشت: بوستان‌های ولایت، بانوان، چشمه نباتی و حاشیه رودخانه بشار پاسخگوی نیاز اسکان همه مسافران در تابستان خواهد بود.
وی بیان کرد: دغدغه اسکان مسافران در یاسوج برای همیشه در تابستان برطرف شده است.
جاوید عنوان کرد: برای پاسخگویی به نیاز مسافران در ابعاد اقامتی، پذیرایی و بهداشتی در این پارک‌ها ظرفیت سازی شده است.
وی افزود: در پارک‌های محله‌ای برای اسکان، اقامه نماز و توقفگاه پیش بینی شده و روشنایی و سرویس بهداشتی مورد نیاز مسافران تأمین شده است.
شهردار یاسوج اظهارکرد: بوستان بانوان که از ظرفیت خوبی برخوردار است نیز برای اسکان خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.
وی گفت: تجهیز نمازخانه‌ها و سرویس بهداشتی در پارک‌های شهر یاسوج برای خدمات رسانی به مسافران آغاز شده است.
جاوید بیان کرد: 21میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر هیات دولت برای تکمیل و تهیه تجهیزات مورد نیاز پارک جنگلی یاسوج تخصیص داده شد.
شهردار یاسوج اظهار داشت که طرح‌های تأمین آب فضای سبز، اجرای سیستم پمپاژ و خط انتقال و نصب 50 برج نوری در پارک جنگلی این شهر از محل این اعتبارات اجرایی خواهند شد.
وی عنوان کرد: با همکاری پیمانکار پیش بینی می‌شود این طرح‌ها در سه ماه آینده به بهره برداری برسد.
جاوید اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها علاوه بر ارتقای تجهیزات رفاهی پارک جنگلی زمینه حضور گردشگران نیز فراهم خواهد شد.
شهردار یاسوج گفت: 21 طرح عمران شهری در این شهر گردشگر پذیر آماده بهره برداری شده است.
جاوید اظهار داشت: برای اجرای این طرح‌ها شهرداری یاسوج 150 میلیارد ریال از محل درآمدها هزینه کرده است.
وی نمایشگاه شهر به وسعت 25 هزار مترمربع، بوستان 14 هکتاری غدیر، المان میدان هفت تیر و پیاده روسازی و روشنایی بلوار امام خمینی (ره) شهر یاسوج را از مهم‌ترین این طرح‌ها ذکرکرد.
شهردار یاسوج ادامه داد: تعداد زیادی از این طرح‌ها در ماه جاری به بهره برداری می‌رسد.
جاویدگفت: با بهره برداری از این طرح‌ها شاخص‌های شهری یاسوج در بخش‌های عمرانی، اقتصادی، سیما و منظر و فضای سبز شهری افزایش می‌یابد.

** اسکان مسافران در بوستان‌ها
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یاسوج گفت: 370 هزار نفر مسافر و گردشگر در تعطیلات عید فطر امسال در بوستان‌های این شهر گردشگری اسکان یافتند.
فرشاد صادقی اظهار داشت: این تعداد مسافر در بوستان‌های شهری، ساحلی، مهرورزی، ولایت، چشمه نباتی، بانوان و آبشار یاسوج اسکان یافته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: احداث بوستان‌های جدید و برنامه ریزی در مدیریت شهری یاسوج نقش مهمی در افزایش اسکان مسافران داشته است.
وی با اشاره به شمار زیاد گردشگران در آبشار یاسوج افزود: درایام تعطیلات اخیر هر شب بیش از هفت هزار نفر مسافر در آبشار این شهر اسکان داده شدند.

**آغاز عملیات اجرایی 6طرح گردشگری دریاسوج
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بویراحمد گفت که عملیات اجرایی 6 طرح شامل ساخت پارک اسکان، ساخت 30 چشمه مجموعه سرویس بهداشتی و 10 چشمه حمام در پارک مهرورزی، ساخت چهار چشمه مجموعه بهداشتی در گردنه کِوِشک واقع در جاده ارتباطی یاسوج - بابامیدان، ساخت یک چشمه مجموعه بهداشتی در جوار حرم امامزاده حسن عسکری (ع) واقع در روستای مهریان، ساخت یک چشمه مجموعه بهداشتی در تنگ گنجه‌ای و تکمیل فاز نخست کمپینگ اقامتی پارک جنگلی یاسوج در سال جاری آغاز شد.
محمد حسین زاده گفت که اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این 6 طرح 30 میلیارد ریال است که از محل اعتبارات استانی و سفر رئیس جمهوری و اعضای هیأت دولت به کهگیلویه و بویراحمد تأمین و پرداخت خواهد شد.
وی افزود که مدت زمان اجرا و بهره برداری از این طرح‌ها بین 2 تا 6 ماه است.
شهر یاسوج با برخورداری از جاذبه های گردشگری، مقصد مناسبی برای مسافران در کشور به‌ویژه خطه جنوب در این فصل گرم از سال تبدیل شده است.
وجود مواهب طبیعی با مناظر چشم نواز و قرار گرفتن در مسیر استان‌های فارس، خوزستان و اصفهان و نزدیکی به بندرهای جنوبی کشور پتانسیل‌های بی بدیل گردشگری در مرکز کهگیلویه و بویراحمد است.
تدبیرهای دولت یازدهم برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و دیگر امکانات رفاهی راهگشای این صنعت درآمدزا در یاسوج مشهور به پایتخت طبیعت ایران شد.
تدبیرهای دولت یازدهم برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و دیگر امکانات رفاهی راهگشای این صنعت درآمدزا در یاسوج مشهور به پایتخت طبیعت ایران شد.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشاردهنده:سید ولی موسوی
8143/6110 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.