نفت و گاز گچساران نخستین نماینده تاریخ ایران است که در جام باشگاه‌های هندبال جهان شرکت می‌کند.
امین دهقان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که با توجه به اعلام رسمی فدراسیون هندبال آسیا و کناره گیری تیم النور عربستان از شرکت در مسابقات قهرمانی هندبال باشگاه‌های جهان، تیم نفت وگاز گچساران به نمایندگی از قاره کهن در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.
وی اظهار کرد که مسابقات هندبال باشگاه‌های جهان از سوم تا ششم شهریور ماه سال جاری در شهر دوحه قطر برگزار خواهد شد و 8 باشگاه برتر هندبال جهان در این مسابقات شرکت می‌کنند.
این موقعیت برای نفت‌وگاز گچساران در حالی عملی شده که در طول ١9 دوره برگزاری جام قهرمانی باشگاه‌های هندبال آسیا، ایران توسط فولاد سپاهان یک بار در سال ٢٠٠٤ مقام دوم و یک بار در سال ٢٠٠٧ مقام سوم و ذوب آهن دوبار در سال‌های ١٩٩٨ و 2009 مقام سوم را کسب کرده‌اند، اما به دلیل سهمیه تک آسیا به مسابقات باشگاه‌های جهان راه نیافته‌اند.
تیم نفت و گاز گچساران در فصل گذشته نائب قهرمان لیگ برتر هندبال کشور شد و برای دومین سال پیاپی به رقابت‌های هندبال جام باشگاه‌های آسیا راه یافت.
این تیم توانست آبان سال گذشته با درخشش در برابر تیم‌های عربی مقام چهارم جام باشگاه‌های آسیا را کسب کند.
شهرستان 120 هزارنفری گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد با 2 تیم بانوان و مردان در لیگ‌های برتر و زیرگروه یکی از قطب‌های هندبال کشور است.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.