با شروع تعطیلات تابستانی و ورود گردشگران به یاسوج ، تعداد زیادی از متکدیان نیز به این شهر سرازیر شده و با مستقر شدن در سطح خیابان ها و چهار راه ها چهره این شهر را نازیبا کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یاسوج، تکدی‌گری در شهر یاسوج همچون بسیاری از شهرهای کشور یکی از پدیده‌هایی است که منظر شهری را تخریب کرده و آسیب‌های فراوانی را در اذهان عمومی ایجاد می‌کند که ریشه‌کن کردن این معضل اجتماعی نیازمند هماهنگی نهادهای متولی و فرهنگی‌سازی در بین اقشار مختلف جامعه است.

طی روزهای اخیر و پس از پایان یافتن ماه مبارک رمضان شمار متکدیان حرفه ای در شهر یاسوج به شدت افزایش یافته و این افراد در پمپ بنزین، داروخانه ها، بیمارستان، آرامستان، مقابل عابر بانک ها و مراکز درمانی اقدام به تکدی گری می کنند.

اکثر این متکدیان از اتباع خارجی هستند که از احساسات لطیف و عواطف نوع دوستی و مذهبی مردم این شهر و گردشگردان سوء استفاده می کنند .

این افرادکه برخی از آنان بانوان همراه کودک بوده و برخی دیگر هم مردان رنجور سیاه‌پوست را تشکیل می‌دهد در بیشتر معابر عمومی شهر یاسوج از جمله سر چهار راه‌ها و در مسیر تردد خودرو‌ها، میادین اصلی شهر، رو به روی مراکز خرید و پاساژ‌ها ، ورودی پارک ها و مکان های تفریحی و... قرار گرفته و از رهگذران طلب کمک می‌کنند.

ضمن اینکه حضور متکدیان در شهر چهره جامعه را کریه و زشت می‌کند و وجود این افراد در اجتماع آسیب های فراوانی متوجه جامعه می سازد چرا که حضور اینها به صورت یک آموزش غیرمستقیم می تواند عده ای دیگر را به گدایی سوق دهد.

مسئولان استانی تاکنون جلسات متعددی در این خصوص برگزار کرده اند ولی خروجی این جلسات باید چیزی باشد که در اجتماع دیده شود . 

با این حال برای رفع مشکل تکدی گری در این شهر و دیگر شهرهای استان ، راه های متعددی وجود دارد که بی شک در وهله اول از بین بردن ریشه های اجتماعی این آسیب مهلک و مخرب می تواند کار ساز باشد .

نیاز است تا مسئولان ذیربط برای حل این معضل خصوصاً در فصولی که موج عظیم گردشگران به شهرهای استان هجوم می آورند چاره‌ای بجویند تا دیگر شاهد چهره زشت و کدر از این نوع قضایا در سطح هیچ کدام از شهرهای استان بویژه مرکز آن نباشیم.      

گزارش: مجید مریدی - یاسوج

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.