عارف بهگام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که طرح تأمین آب سه هزار و 100 هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه خان احمد باشت با 530 میلیارد ریال و فاز دوم ساماندهی رودخانه باشت با 60 میلیارد ریال و طرح تأمین آب یک هزار و 520 هکتار زمین کشاورزی دشت مور در گچساران با 130 میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.
وی بیان کرد که عملیات اجرایی طرح‌های تأمین آب بیش از چهار و 600 هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های گچساران و باشت در اواخر سال 1395 شروع شده و روند عملیات اجرایی آنها مطلوب است.
رئیس اداره امور آب شهرستان‌های گچساران و باشت گفت که 100 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی رودخانه باشت هزینه شده و پیشرفت فیزیکی این طرح به 74 درصد رسیده است.
عملیات اجرایی این طرح در سال 1393 شروع شد.
بهگام بیان کرد که فاز نخست طرح ساماندهی رودخانه باشت انجام شده و فاز دوم این طرح با 60 میلیارد ریال اعتبار از 3 ماه پیش شروع شده است.
بهگام افزود که 17 کیلومتر از ساحل رودخانه باشت در قالب این طرح ساماندهی می‌شود.
وی ابراز کرد: با بهره برداری از این طرح سالانه 110 میلیون متر مکعب روان آب ذخیره می‌شود.
وی گفت: با اجرای این طرح عمرانی بیش از هشت کیلومتر از 2 طرف این رودخانه ساماندهی شده است.
بهگام ابراز داشت: پیشگیری از پدیده سیل و تخریب اراضی زراعی و باغی، حفاظت از منابع آب سطحی در بستر رودخانه، کمک به زیبا سازی شهر باشت و توسعه فضای سبز در این شهرستان از اهداف مهم اجرای طرح ملی ساماندهی رودخانه باشت است.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.