به گزارش ایرنا، رحیم استوار روز یکشنبه در نشست خبری تصریح کرد که 55 طرح از این تعداد در قالب طرح تحول سلامت است که هم اینک میانگین پیشرفت فیزیکی 44 مورد از آنها بالای 50 درصد است که 35 طرح از این تعداد در هفته دولت سال جاری افتتاح خواهند شد.
استوار، یادآور شد که میزان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح‌ها افزون بر 250 میلیارد ریال است.
وی گفت که وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی حدود 70 درصد و استانداری و دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز به ترتیب 20 و 10 درصد تأمین این میزان اعتبار را تعهد کرده‌اند.
استوار تصریح کرد که تاکنون بخش عمده‌ای از اعتبارات مربوط به وزارت بهداشت به مبلغ 56 میلیارد ریال تأمین شده که باید استانداری و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز به تعهدات خود در این راستا عمل کند.
وی ابراز داشت: با توجه به مشکل کمبود منابع مالی و با رایزنی‌های انجام شده قرار است که 30 درصد اعتبار تعهد استانی از طریق بنیاد برکت تأمین شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تأکید کرد که از این تعداد 11 مورد خانه بهداشت، 2 مرکز جامع سلامت، 10 مرکز جامع سلامت روستایی، چهار مورد خانه پزشک، بهسازی 2 مرکز ستادی و 23 مورد نیز پایگاه سلامت بهداشتی است.
سال 93 نیز حدود 80 خانه بهداشت روستایی از محل اجرای طرح تحول سلامت در مناطق محروم این استان به بهره برداری رسید.
میزان اعتبار هزینه شده و تجهیز این 80 باب خانه بهداشت روستایی در استان افزون بر 82 میلیارد ریال بوده است.
استوار تأکید کرد که هشت طرح عمرانی از این تعداد نیز در قالب تعهدات بنیاد برکت پیش بینی شده که به‌زودی عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به خدمات طرح تحول نظام سلامت در استان در قالب بسته‌های خدمتی از جمله هتلینگ بیمارستان‌ها و خرید تجهیزات پزشکی، گفت: ظرف سه سال گذشته افزون بر 400 میلیارد ریال از این محل صرف خرید تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های استان شده است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای پنج بیمارستان دولتی است که مجموع تخت‌های فعال در این بیمارستان‌ها افزون بر 850 تخت است.
این استان با جمعیتی افزون بر 700 هزار نفر جمعیت، هشت شهرستان و یک هزار و 676 روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع است.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.