پریسا راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نمایشگاه دارای 32 غرفه بوده و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان، بوشهر و چهارمحال و بختیاری در آن حضور دارند.
وی افزود که آیین افتتاحیه این نمایشگاه ساعت 18 عصر آغاز می‌شود و یکی از اهداف مهم برپایی آن نیز معرفی هر چه بیشتر صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد و هنرمندان حوزه صنایع دستی استان است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نام‌گذاری سال 1396 توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، بیان کرد: استان ظرفیت‌های چشمگیری در حوزه صنایع دستی دارد و این صنعت مهم نقش بسزایی در تولید و ایجاد اشتغال در استان دارد.
راد عنوان کرد که تاکنون 9 هزار هنرمند صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی شده و تا پایان سال جاری نیز این تعداد به 11 هزار نفر می‌رسد.
وی ابراز داشت: هنرمندان ساماندهی شده صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت تسهیلات ارزان ‌قیمت به صندوق کارآفرینی امید استان معرفی می‌شوند.
راد گفت که سپس این افراد در قالب کارگاه‌های تولیدی و انفرادی در روستاها، بخش‌ها و شهرهای کهگیلویه و بویراحمد به کار مشغول خواهند شد.
وی اظهار داشت: هر کارگاه تولیدی صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد برای سه تا پنج نفر اشتغال‌ ایجاد می‌کند.
راد افزود که مسئولان اداره کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در نظر دارند با برپایی نمایشگاه‌ها، ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی و اعزام هنرمندان این حوزه به نمایشگاه‌های کشوری دست‌ بافته‌های هنرمندان استان را به بازارهای داخلی و خارجی معرفی کنند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.