به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد روح اله باقری فرد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد واحد تحقیق و توسعه صنعتی در زمینه‌های صنایع غذایی، دارویی، آرایش و بهداشتی، نساجی، صنایع شیمیایی، کانی‌های غیرفلزی و فلزات فعالیت می‌کنند.
وی بیان کرد: در سال 95 سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد برای رفع نیازهای صنعت این استان 2 طرح پژوهشی را با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج اجرا کرد.
باقری فرد اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت دانش بنیان کردن واحدهای صنعتی و تولیدی است تا با استفاده از فن آوری های نوین نسبت به توانمندسازی صنایع و افزایش توان رقابتی در بازارهای داخلی و خارجی اقدام کنند.
در حال حاضر حدود سه هزار و 69 شرکت دانش بنیان در سطح کشور ثبت شده است.
وی ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه در مراکز صنعتی، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، تقویت دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی آموزشی کاربردی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی را از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش پژوهش عنوان کرد.
باقری فرد افزود: واحدهای صنعتی دارای تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز می‌توانند با مراجعه به اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت معدن و تجارت استان برای گرفتن مجوز تحقیق و توسعه اقدام کنند.
کهگیلویه و بویراحمد 624 واحد صنعتی دارد.
شمار پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در کهگیلویه و بویراحمد یک درصد پروانه‌های ایران، میزان اشتغال ایجاد شده نیز 41 صدم درصد اشتغال صنعتی ایران و میزان سرمایه گذاری صورت گرفته 31 صدم درصد سرمایه گذاری صورت گرفته در کشور است.
سهم اشتغال بخش صنعت کهگیلویه و بویراحمد 36 درصد است.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.