بنیاد برکت در سال 1386 بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺳﺘﺎد اﺟﺮاﻳﻲ ﻓﺮﻣﺎن ﺣﻀﺮت اﻣﺎم (ره) تأسیس شد تا وضعیت اجتماعی و اقتصادی مناطق محروم کشور را متحول کند.
به گزارش ایرنا سید موسی خادمی یکشنبه شب در نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در یاسوج افزود: نرخ بیکاری کنونی استان 13،3 درصد است و در صورت اجرای این طرح نرخ بیکاری استان به هفت درصد خواهد رسید.
وی اظهار داشت: برنامه ریزی این طرح بر عهده دستگاه‌های اجرایی استان است و دستگاه‌های مختلف باید برنامه‌های خود را در این زمینه تدوین کنند.
خادمی بیان کرد: بنیاد برکت اعلام کرده است که پشتیبان طرح‌های اشتغال استان باشد و تا دستیابی به نتیجه با مدیریت استان هماهنگ باشد.
وی عنوان کرد: پشتیبانی این نهاد به روش‌های مختلفی از جمله ایجاد واحدهای تولیدی به‌صورت مستقیم، پرداخت تسهیلات و یا کمک‌های مالی این طرح را اجرا خواهد کرد.
کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 بیش از 713 هزار نفر جمعیت دارد.
بر اساس گزارش‌ها نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد از 17،7 درصد در سال 94 با 4،4 درصد کاهش به حدود 13،3 درصد در سال 95 رسید.
کهگیلویه و بویراحمد از سال 92 تا 94 بالاترین نرخ بیکاری را در کشور داشت و از برنامه سوم به این طرف مقام اول یا دوم بیکاری مربوط به این استان بود.
خبرنگار و انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.