به گزارش ایرنا، بیژن آقایی روز شنبه در جمع خبرنگاران گچساران، با بیان اینکه این میزان عملیات در خطوط لوله انتقال نفت و گاز از سایز چهار تا 52 اینچ صورت گرفته، افزود: برای جلوگیری از خوردگی خطوط لوله بیش از 452 مورد ضد خورندگی توأم با گازوئیل معادل بر990 هزار و 200 لیتر در مخازن این شرکت تزریق شد.
وی بیان کرد: این عملیات با اجرای 246مورد شستشوی در راستای حفظ، تولید و نگهداری از خطوط اصلی و صادراتی نفت و گاز و گاز مایع این شرکت انجام گرفت.
آقایی تصریح کرد: با دریافت نتایج اولیه، نقاط معیوب روی خط لوله شناسایی و بزودی عملیات تعمیر نقاط معیوب آغاز خواهد شد.
وی اظهار داشت: با توجه به موقعیت کوهستانی و صعب العبور خط لوله نفت گچساران که در چهار استان کهگیلویه وبویراحمد، خوزستان، فارس وبوشهر واقع شده در برخی از موارد بازدیدها به دلیل فوریت از سوی بالگرد صورت گرفته است.
توپک رانی عملیات عبور دادن شی خارجی با فرآیندی خاص از خطوط انتقال نفت و گاز است که با هدف، تمیز کردن شریان های انتقال از رسوبات ایجاد شده، خارج ساختن مایعات، اندازه گیری قطر درونی خطوط لوله، پوشش دادن جدار لوله با مواد ضد خوردگی و بازدید درونی خطوط صورت می گیرد.
شرکت بهره برداری نفت وگازگچساران با در اختیار داشتن چند هزار کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت وگاز دارای یکی از طولانی ترین شبکه های خطوط لوله مناطق نفتخیز است که در حوزه چهار استان کشور گسترده شده است.
خبرنگار: مریم صیادی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
2082 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.