به گزارش ایرنا رضا زارعی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: بیست و پنجمین دوره رقابت‌های سنگ نوردی قهرمانی آسیا یکی از این رویدادهاست که شهریور سال جاری در تهران برگزار می‌شود.
وی افزود: اجلاس فدراسیون جهانی کوهنوردی نیز یکی دیگر از این رویدادها به شمار می‌رود که مهر سال جاری در شهر شیراز مرکز استان فارس برگزار خواهد شد.
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی بیان کرد: حدود 500 میهمان خارجی شامل ورزشکار و مسئول ارشد در این 2 رویداد مهم بین‌المللی حضور می‌یابند.
زارعی عنوان کرد که امید است در این 2 رویداد بتوان علاوه بر نشان دادن ظرفیت‌ها و استعدادهای چشمگیر ایران در رشته‌های ورزشی کوهنوردی و سنگ نوردی از فرصت حضور مسئولان ارشد کوهنوردی دنیا نیز برای کمک به ارتقای هر چه بیشتر این 2 رشته در کشور استفاده مطلوب کرد.
وی ابراز داشت: فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی قابلیت درآمدزایی را دارد و سعی می‌شود که فدراسیون در سال‌های آینده از این طریق تا حدودی به خودکفایی مالی نیز برسد.
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با اشاره به ناچیز بودن اعتبارات سالانه هیأت های استانی، گفت که قرار است به‌منظور جبران این کمبود اعتبار درآمدهای پایداری برای آنها توسط فدراسیون ایجاد شود.
وی اظهار داشت: یکی از روش‌های ایجاد درآمد پایدار برای هیأت های کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان‌ها ارائه آموزش توسط آنها به ورزشکاران و افراد علاقه‌مند‌است که با جدیت پیگیری خواهد شد.
زارعی افزود که در زمینه کمک فدراسیون به هیأت های کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان‌ها اولویت با مناطق کمتر برخوردار است.
وی بیان کرد: علاوه بر این، پاداش‌های نقدی نیز برای هیأت های برتر کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان‌های کشور در نظر گرفته می‌شود که به‌طور سالانه به آنها پرداخت خواهد شد.
زارعی عنوان کرد که هیأت های کوهنوردی و صعودهای ورزشی 31 استان کشور به منظور تعیین هیأت های فعال و کمتر فعال در حال رتبه بندی توسط فدراسیون هستند.
رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی به‌منظور شرکت در نشست مجمع انتخابات هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی کهگیلویه و بویراحمد به شهر یاسوج مرکز این استان سفر کرده بود.
محمود قلی پور در نشست مجمع انتخابات هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی کهگیلویه و بویراحمد با کسب 15 رأی از مجموع 17 رأی مأخوذه به مدت چهار سال به‌ عنوان رئیس این هیأت انتخاب شد و دیگر رقیب وی به نام علی اصغر موسی پور نیز تنها 2 رأی به دست آورد.
حدود 50 هزار ورزشکار ساماندهی شده آقا و خانم در رشته‌های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کنند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.