سید موسی خادمی شنبه شب در حاشیه جشن گلریزان برای آزادی زندانیان غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار ایرنا گفت که جشن گلریزان و کمک گرفتن از خیرین باید آخرین راهکار و نه نخستین تفکر و سیاست برای رهایی این افراد غیر بزهکار در بند زندان‌ها باشد.
وی تصریح کرد که باید قبل از آنکه در اندیشه کمک گرفتن از افراد و خیرین برای رفع این چالش اجتماعی و آزادی زندانیان غیر بزهکار باشیم به دنبال ارائه راهکارهای اصولی، ریشه‌ای، گسترده و جدی در این راستا بود.
وی اظهار داشت که البته استفاده از فرصت جشن گلریزان برای رهایی و نجات یک فرد در بند زندان نیز کار شایسته و معقولی است اما می‌توان قبل از اجرای این طرح با کمک دولت و اصلاح سیستم‌ها به‌ویژه نظام بیمه‌ای تدابیر لازم را برای کاهش ورودی این افراد اندیشید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمک‌ها و هدایای افراد متمکن و نیکوکار که در نهایت منجر به رهایی انسان فقیری از بند زندان می‌شود زیباترین صفات و جلوه رحمانیت خداوند است.
وی یادآور شد که کمک‌ها و هدایای افراد متمکن و نیکوکار که در نهایت منجر به رهایی انسان فقیری از بند زندان می‌شود زیباترین صفات و جلوه رحمانیت خداوند است.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که 400 زندانی غیرعمد در بند زندان‌های این استان همچنان منتظر کمک خیران و افراد نیکوکار هستند.
حجت الاسلام غلامرضا مزارعی اظهار داشت که حدود 390 تن از این تعداد زندانی غیرعمد در بند زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد مرد و مابقی نیز زن هستند.
وی تصریح کرد که 333 نفر از این افراد محبوس در زندان‌های استان دارای چک بلامحل، 40 نفر مهریه، پنج نفر نفقه و مابقی نیز مربوط به تصادفات رانندگی هستند.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد میزان برآورد بدهی این افراد را نیز افزون بر 60 میلیارد ریال ذکر کرد.
وی میزان کمک خیران در جشن گلریزان شب گذشته در استان را برای آزادی زندانیان غیرعمد حدود هفت میلیارد ریال ذکر کرد.
از این میزان کمک در جشن گلریزان شب گذشته حدود 400 میلیون ریال آن توسط بانوی خیر تهرانی، 50 میلیون ریال از سوی سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، 60 میلیون ریال توسط غلامرضا تاجگردون نماینده مردم باشت و گچساران و 50 میلیون ریال نیز توسط عدل هاشمی پور نماینده مردم شهرستان کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی تعهد شد.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.