به گزارش ایرنا، عبدالرحیم رحیمی روز یکشنبه در نشست کتابخانه های عمومی گچساران افزود: 2هزار و 500 نفر از این شهرستان در ششمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده بودند.
وی با بیان اینکه این جشنواره به صورت 2 سال پیاپی در این شهرستان برگزار می شود، افزود: زمان نام نویسی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا یکم تیر سال جاری ادامه دارد.
فرماندار گچساران ابراز کرد: ترویج فرهنگ رضوی، گسترش کتابخوانی و بهره مندی از سیره ائمه معصومین(ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع) از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.
رحیمی اظهار داشت: در این جشنواره برای شرکت کنندگان 6 کتاب در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: برای کودکان چهار تا 11 ساله کتاب «10 قصه از امام رضا(ع)» برای نوجوانان 12 تا 17 ساله کتاب «ماه غریب من» و برای جوانان و بزرگسالان از 18 ساله به بالا کتاب های «مهارت های زندگی در سیره رضوی»، «امام رضا (ع) و زندگی» و «بانوی ملکوت و چلچراغ» در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه این رقابت ها به صورت 2 قالب فردی و خانوادگی برگزار می شود، افزود: علاقه‌ مندان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه های عمومی، این کتاب ها را به امانت بگیرند و یا با مراجعه به سایت www.iranpl.ir فایل پی. دی. اف این کتاب ها را دانلود کنند.
رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران نیز گفت: تعداد کتابخانه های عمومی در مناطق مختلف این شهرستان قبل از دولت تدبیر و امید هفت باب بوده که هم اکنون به 12 باب رسیده است.
کورش حسنی گفت: پنج باب کتابخانه با زیر بنای بیش از 2 هزار متر مربع و اعتبار 14 میلیاردو 200 میلیون ریال در دولت تدبیر و امید به فضاهای فرهنگی این شهرستان اضافه شد.
وی فضای مطالعه را هشت متر به ازای هر 100 نفر ذکر کرد و گفت: با فعال شدن 12 باب کتابخانه در گچساران این میزان به بیش از یک‌متر رسیده است.
رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران گفت: تعداد مراجعه کنند گان به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان قبل از دولت یازدهم چهار هزار نفر بوده که هم اکنون به هشت هزارو 350 نفر رسیده است.
وی مساحت کتابخانه‌های عمومی گچساران را بیش از 28 هزار متر مربع ذکر کرد.
بیش از 70 هزار نسخه کتاب در موضوع‌های مختلف ادبی، تاریخی، جغرافیایی، سیاسی و علمی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان وجود دارد.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: مریم صیادی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
2082 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.