به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا مزارعی شنبه شب در آیین جشن گلریزان کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج اظهار داشت که حدود 390 تن از این تعداد زندانی غیرعمد در بند زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد مرد و مابقی نیز زن هستند.
وی تصریح کرد که 333 نفر از این افراد محبوس در زندان‌های استان دارای چک بلامحل، 40 نفر مهریه، پنج نفر نفقه و مابقی نیز مربوط به تصادفات رانندگی هستند.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد میزان برآورد بدهی این افراد را نیز افزون بر 60 میلیارد ریال ذکر کرد.
حجت الاسلام مزارعی ادامه داد که سال گذشته نیز 123 زندانی غیرعمد در بند زندان‌های این استان به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند که 112 نفر از این تعداد مرد و 11 نفر زن بودند.
وی مبلغ پرداختی برای آزادی این تعداد زندانی را افزون بر 41 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: 24 نفر از زندانیان غیرعمد این استان از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرهای مختلف آزاد شدند.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد زندانیان غیرعمد را «بدهکاران غیر بزهکار» توصیف کرد که تنها به دلیل ارتکاب جرمی غیرعمد و برای نداشتن و فقر مالی مدت‌ها از خانواده، زن و فرزندان خود دور شده است.
وی با اشاره به پیامدهای منفی برای زندانیان غیرعمد گفت که در صورت طولانی شدن زمان زندانی شدن آنان انبوهی از کینه‌ها و عقده‌ها در درون خانواده‌ ایجاد خواهد شد.
وی اظهار داشت: کمک به زندانیان غیرعمد علاوه بر حس نوع‌دوستی و سخاوتمندی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی از سوی برخی اعضای خانواده این افراد خواهد شد.
حجت الاسلام مزارعی مهمترین منابع کمک به زندانیان غیرعمد را شامل کمک‌های خیران، شرکت‌های بیمه‌ای، منابع ستاد مرکزی دیه، گذشت طلب کاران، محاکم قضایی مبنی بر حکم پذیرش اعسار، بانک‌های عامل و نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد ذکر کرد.
وی میزان کمک خیران در جشن گلریزان شب گذشته در استان را برای آزادی زندانیان غیرعمد حدود هفت میلیارد ریال ذکر کرد.
از این میزان کمک در جشن گلریزان شب گذشته حدود 400 میلیون ریال آن توسط بانوی خیر تهرانی، 50 میلیون ریال سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد، 60 میلیون ریال غلامرضا تاجگردون نماینده مردم باشت و گچساران و 50 میلیون ریال نیز توسط عدل هاشمی پور نماینده مردم شهرستان کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی تعهد شد.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.