به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز شنبه در نشست با جمعی از فعالان، هنرمندان و پیشکسوتان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج به مناسبت روز جهانی صنایع دستی، اظهار داشت: اشتغالزایی در تمامی حوزه ها از جمله صنایع دستی در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده دارای اهمیت چشمگیری است.
وی افزود که طرحی برای برندسازی انواع محصولات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد به زودی توسط مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان تهیه و تدوین شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مسئولان اداره کل میراث فرهنگی این استان اقدام به شناسایی چند صادرکننده توانمند بومی و یا غیربومی در حوزه صنایع دستی و ارتباط دادن آنان با تولیدکنندگان صنایع دستی استان کند.
خادمی عنوان کرد که این امر نقش بسزایی در افزایش صادرات محصولات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد خواهد داشت و باید برای تحقق آن تلاش و برنامه ریزی شود.
وی با اشاره به اهمیت حضور تولیدکنندگان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در نمایشگاه های داخلی و یا خارجی، ابراز داشت: مسئولان اداره کل میراث فرهنگی در راستای توانمندسازی تولیدکنندگان استان برای حضور خودجوش در چنین نمایشگاه هایی اقدام به حمایت همه جانبه 2 یا سه ساله از آنان کنند.
خادمی خواستار ایجاد و راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد به ویژه یاسوج شد و گفت که مکان هایی مناسب برای این امر توسط مسئولان اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل امور عشایر استان مشخص شود.
وی اظهار داشت: ایجاد و راه اندازی چنین بازارچه هایی علاوه بر آنکه سبب دسترسی بهتر گردشگران به انواع صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد می شود تاثیر بسزایی در معرفی هر چه بیشتر این محصولات به مردم دیگر نقاط کشور نیز خواهد داشت.
20 خرداد 1396 مصادف با 10 ژوئن به نام روز جهانی صنایع دستی و 20 تا 26 خرداد سال جاری نیز به نام هفته صنایع دستی نامگذاری شده است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.