شیرمحمد راستا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که افزون بر یکهزار و 700 میلیارد ریال از این میزان در حوزه ساخت، بهسازی و آسفالت جاده های روستایی بوده است.
وی گفت که ظرف سه سال گذشته بیش از 320 کیلومتر راه روستایی در سطح استان احداث، بهسازی و آسفالت شده است.
معاون ساخت و توسعه راه های کهگیلویه وبویراحمد گفت که هم اینک نیز افزون بر 500 کیلومتر جاده روستایی در سطح استان برای بهسازی و آسفالت در دست اجراست که حدود 100 کیلومتر آن تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد همچنان به لحاظ شاخص آسفالت راه روستایی نسبت به میانگین کشوری هنوز فاصله زیادی دارد، افزود که بیش از نیمی از مجموع چهار هزار و 500 کیلومتر راه روستایی در این استان خاکی است.
راستا با بیان اینکه ظرف سه سال گذشته دولت یازدهم بیش از 2 برابر کل سال های پس از انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد بزرگراه ساخته شده و یا در دست احداث است، گفت که تا پیش از آغاز فعالیت این دولت در سال 92 میزان کل بزرگراه موجود در استان حدود 50 کیلومتر بوده است.
وی تصریح کرد که ظرف سه سال گذشته تاکنون افزون بر 90 کیلومتر بزرگراه در سطح استان ساخته شده است.
معاون ساخت و توسعه راه های کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد که ظرف سه سال گذشته همچنین افزون بر 60 کیلومتر جاده اصلی در سطح استان احداث شده است.
راستا تصریح کرد که بیش از 160کیلومتر جاده اصلی نیز با پیشرفت فیزیکی بین 20 تا 90 درصد در حال اجراست.
وی جاده ملی پاتاوه - دهدشت، یاسوج - باغچه سادات، یاسوج - سی سخت و دهدشت، قلعه رئیسی به دیشموک را از جمله جاده های اصلی در دست اجرا در این استان ذکر کرد.
وی گفت که در این مدت همچنین بیش از 250 کیلومتر روکش آسفالت در حوزه راه های اصلی و روستایی استان انجام شده است.
کهگیلویه وبویراحمد حدود 6هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یکهزار و 238کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
بیش از 44 درصد جمعیت افزون بر 713هزار نفری استان کهیگلویه وبویراحمد بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در روستاها ساکن هستند.
این استان دارای یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است که حدود 700 روستای آن بالای 20 خانوار جمعیت دارد.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.