به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن قیومی روز دوشنبه در آیین بزرگداشت قیام خونین 15 خرداد در یاسوج اظهار داشت: امام خمینی (ره) یکباره وارد عرصه سیاست نشد بلکه این امر مهم به تدریج و از سال 1330 آغاز شد.
وی افزود که در سال 1341 و پس از ماجرای انجمن های ایالتی و ولایتی امام خمینی (ره) در مورد خطر نابودی دین مبین اسلام و لزوم هوشیاری علمای دین و مردم یک سخنرانی تاریخی در مدرسه فیضیه قم داشتند.
مدرس حوزه علمیه قم بیان کرد: ساعاتی پس از دستگیری امام خمینی (ره) در خرداد سال 1342 توسط رژیم پهلوی، مردم قم و ورامین به صورت کفن پوش قیام کرده و خواستار آزادی رهبر خود شدند.
حجت الاسلام قیومی عنوان کرد که عده زیادی از مردم شهرهای مختلف کشور به دلیل قیام علیه رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده شده و به شهادت رسیدند.
وی ابراز داشت: مهمترین پایه های انقلاب اسلامی ایران و عوامل مؤثر در پیروزی آن شامل نارضایتی عمومی از رژیم پهلوی، نیاز به اندیشه جایگزین، رهبری های امام خمینی (ره) و سازماندهی مردم است.
حجت الاسلام قیومی گفت که مساجد و روحانیان نقش مهمی در سازماندهی ملت ایران در دوران پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.
وی اظهار داشت: تاریخ شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران باید هر چه بیشتر توسط مردم و مسئولان مورد مطالعه قرار گیرد.
مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به شرایط حساس کنونی جهان اسلام، بیان کرد که برای اقتدار روز افزون انقلاب و تداوم آن باید فداکاری و ایثار کرد.
حجت الاسلام قیومی عنوان کرد که هیاهوی دشمنان علیه نظام و انقلاب روز به روز و با روش ها و ابزارهای مختلف از جمله فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در حال گسترش است که باید مراقب بود.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.