بر اساس قانون مؤدیان مالیاتی حقیقی تا 31 خرداد و مؤدیان مالیاتی حقوقی تا 31 تیرماه فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی دارند.
شاهرخ ذوالقدر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که مؤدیان حقوقی و صاحبان مشاغل در صورت ارائه نکردن فرم اظهارنامه مالیاتی 30 درصد مشمول جریمه می‌شوند.
وی اظهار کرد که جریمه ارائه نکردن فرم اظهارنامه مالیاتی برای سایر مؤدیان از جمله مالیات مستغلات 10 درصد تعیین شده است.
ذوالقدر اظهار کرد که مؤدیان حقوقی که اقدام به تسلیم اظهارنامه مالیاتی کنند، از خرداد به مدت چهار ماه می‌توانند نسبت به پرداخت مالیات خود به‌صورت اقساط اقدام کنند.
وی در خصوص مالیات مشاغل گروه سوم نیز بیان کرد: مودیانی که فروش کالا و خدمات آنها 10 برابر معافیت مالیاتی است، می‌بایست فرم شماره 2 را در سامانه ویژه اظهارنامه مالیاتی علامت بزنند و در غیر این صورت مکلف به ارائه اظهارنامه هستند.
وی گفت که در سال 95 در کهگیلویه و بویراحمد مؤدیان حقیقی 20 هزار و 691 اظهارنامه اصلی و اصلاحی از عملکرد مالی سال 94 خود به امور مالیاتی ارائه کردند.
معاون درآمدهای مالیاتی اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد اظهار نامه‌های حقوقی مربوط به عملکرد 94 مؤدیان مالیاتی در سال 95 را 2 هزار و 291 مورد اعلام کرد.
وی از مؤدیان مالیاتی حقوقی خواست تا 31 خرداد نسبت به ارائه فرم اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی اقدام کنند تا مشمول تخفیف‌های پیش بینی شده در قانون شوند.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 41 هزار پرونده مالیاتی فعال حقوقی و حقیقی است.
سال 95 اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد 472 میلیارد ریال از محل وصول مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان پرداخت کرد.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.