عزت الله روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که نبود چرخبال اطفای حریق و کمبود نیروهای قرقبان از موانع مهار آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد است.
وی بیان کرد که کهگیلویه و بویراحمد با وجود 874 هزار هکتار جنگل و 540 هزار هکتار مرتع به حداقل 300 قرقبان نیاز دارد که هم اکنون 74 قرقبان در جنگل ها و مراتع این استان مشغول خدمت هستند.
وی بیان کرد که به دلیل سخت گذر بودن بسیاری از مناطق این استان نیروهای امداد و نجات پس از ساعت ها پیاده روی به منطقه بروز حادثه می رسند که این امر در طولانی شدن مهار آتش و افزایش خسارت ها نقش مهم دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که به دلیل سختی نفس کشیدن در آتش و دود، گرمای زیاد هوا و طولانی بودن مسیرهای سخت گذر در آتش سوزی روز گذشته منطقه پیچاب در شهرستان باشت چند نفر از امدادگران منابع طبیعی مصدوم و یک نفر دیگر به علت شکستگی از ناحیه سر به بیمارستان منتقل شد.
وی تصریح کرد: شیب تند کوه، دسترسی نداشتن به محل عرصه و وجود پرتگاه‌های خطرناک، وزش باد و عدم آنتن‌دهی برای خطوط تلفن همراه در برخی منطقه ضرورت وجود چرخ بال برای امداد و نجات در این استان را بیشتر کرده است.
بهشتی فر با یادآوری ماده 47 برای حضور نیروهای لشکری و کشوری برای مهار آتش، خواستار مشارکت بیشتر دستگاه های اجرایی در زمان آتش سوزی شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد همکاری دستگاه های اجرایی در برخی شهرستان ها را ضعیف ذکر کرد.
وی گفت که روز گذشته 10 آتش سوزی در جنگل ها و مراتع شهرستان های بویراحمد، چرام و باشت مهار شد که کارشناسان برای برآورد میزان جنگل ها و مراتع سوخته شده به مناطق اعزام شده اند.
بهشتی فر ابراز داشت که بزرگترین آتش سوزی روز گذشته در منطقه سختگذر پیچاب باشت بود که 80 هکتار باغ و جنگل در آتش سوخت.
وی گفت که آتش سوزی در منطقه پیچاب پس از 2 روز تلاش امدادگران روز گذشته مهار شد.
استان کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
8143 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.