به گزارش ایرنا، سهراب بنام روز چهارشنبه در همایش ایمنی بهداشت و محیط کار افزود که این آموزش‌ها در قالب 30 کارگاه آموزشی اجرا شد.
وی تصریح کرد که توزیع بروشورهای ایمنی در رشته‌های صنعتی مختلف از طریق بازدیدهای میدانی، درس آموزی از حوادث با انتشار در وب سایت و راه اندازی لینک، اطلاع رسانی مکتوب به واحدهای مشابه، شناسایی واحدهای پر خطر با تهیه ممیزی و چک لیست با هدف برطرف سازی نواقص و کامل کردن تجهیزات ایمنی از دیگر اقدامات انجام گرفته در این راستا بوده است.
وی با بیان اینکه در واحدهای صنعتی تولیدی ضریب نفوذ حادثه بیشتر از سایر رشته‌هاست افزود: به دلیل نوع فعالیت این واحدها و کار کردن با ماشین آلات و مواد شیمیایی هزینه‌های حادثه گران‌تر از پیشگیری است.
بنام اظهار کرد: وجود نیروهای متخصص و آموزش دیده با اطلاعات کافی از دستورالعمل‌ها و مقررات ایمنی در واحدهای صنعتی الزامی است.
بنام با اشاره به برنامه جامع « اچ اس ای » وزارت صنعت معدن و تجارت ابراز کرد: این برنامه دارای 14 اصل است که در این راستا شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد با راه اندازی ساختار تشکلاتی آن دستورالعمل‌های آن را تدوین و به واحدهای صنعتی مستقر در نواحی و شهرک‌های صنعتی این استان ابلاغ کرده است.
بنام تأکید کرد: در سال 94 سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیمه ایران تفاهم نامه‌ای امضا کرد که طبق آن یک بسته بیمه‌ای با تخفیف‌های ویژه برای صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته شد.
13 شهرک و ناحیه صنعتی با حدود 400 واحد صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
حدود 700 واحد صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و 70 درصد اشتغال در حوزه صنعت این استان مربوط به صنایع کوچک است.
همایش ایمنی بهداشت محیط کار به همت اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد، سازمان صنعت معدن و تجارت و با حضور اساتید کشوری و مدیران دستگاه‌های اجرایی در یاسوج برگزار شد.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.