سید موسی خادمی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که هماهنگی و انسجام میان همه اعضای هیات های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان در طول فرآیند برگزاری انتخابات در این استان به نحو شایسته ای انجام شد.
وی تصریح کرد که همین انسجام، همدلی و هماهنگی میان دست اندرکاران امر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی سبب شد که کمترین خدشه و تنشی بر روند این عرصه مهم سیاسی در استان رخ ندهد.
وی ابراز داشت که سیاست و راهبرد اصلی برای مجریان و ناظران انتخابات 29 اردیبهشت امسال علاوه بر حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای، برگزاری سالم، قانونمند و بدون کمترین تنش در این عرصه حساس بوده که به خوبی تحقق یافت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان که در طول دوره ها و انتخابات های گذشته همواره به عنوان استانی با وضعیت قرمز شناخته شده بود در 2 دوره برگزاری انتخابات اسفند94 و 29 اردیبهشت سال جاری و براساس اعلام وزارت کشور جزء استان‌هایی با برگزاری انتخابات امن و سالم معرفی شده است.
وی ادامه داد: نمایندگانی از همه گروهها و هیات های نظارت نیز بر برگزاری انتخابات در کنار همه شعبه های اخذ رای حضور داشته و این اتفاق در استان کهگیلویه و بویراحمد سبب شد که کمترین تخلف و شائبه دخالتی توسط هیات های اجرایی وجود نداشته باشد.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد تصریح کرد: براساس دستور العمل های اجرایی ستاد انتخابات کشور زمان رای گیری تا 24 شب جمعه 29 اردیبهشت ادامه داشت و فرم صورت جلسات شمارش آرا در تمامی شعبه های اخذ رای اعم از شهری، روستایی، ثابت و سیار نیز با هماهنگی و انسجام تمامی دست اندرکاران اجرایی و نظارت انجام شد.
خادمی میزان مشارکت مردم در انتخابات 29 اردیبهشت را حدود 72 درصد ذکر کرد و گفت: تاکنون هیچگونه شائبه ای و شکایتی مبنی بر تخلف انتخاباتی در این استان اعلام نشده است.
وی شمار واجدان شرایط در انتخابات 29 اردیبهشت در کهگیلویه و بویراحمد را 528 هزار و 930 نفر ذکر کرد.
خادمی ادامه داد: تعداد کل آرای ماخوذه در این انتخابات 373هزار و 650 رای بود که تعداد آرای صحیح 368 هزارو 343 رای بوده است.
وی گفت:حجت الاسلام حسن روحانی از مجموع آرای صحیح 187هزار و 31 رای و حجت الاسلام رئیسی 179 هزار و 157 رای، میرسلیم یکهرارو 539 رای و هاشمی تبا نیز 616 رای به ترتیب رای مردم این استان را به خود اختصاص دادند.
خبرنگار:حمید جهان**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
8005/3016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.